تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۶۲۷۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
دولت مردمی اعطای مجوز‌های لازم صنایع معدنی و فلزی را تسریع کند

بازدید سرزده دکتر طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت فولاد اقلید و بررسی پیشرفت پروژه

‌می‌متالز - دکتر فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز شنبه در بازدیدی سرزده از شرکت فولاد اقلید پارس در نشستی با مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت به بررسی عوامل پیشرفت پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی اقلید و موانع توسعه صنایع فولادی استان فارس پرداخت.

به گزارش می‌متالز، دکتر فرهاد طهماسبی نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، بعدازظهر روز شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور سرزده در دفتر مرکزی شرکت، به بررسی عوامل پیشرفت و موانع تسریع ساخت کارخانه آهن اسفنجی ۱.۲ میلیون تنی در شهرستان اقلید پرداخت.

مهندس رضا شریفی مدیرعامل و مهندس جلال تقی پور در این نشست میزبان دکتر طهماسبی بودند که به ارائه گزارشی در خصوص پیشرفت‌های شرکت و موانع موجود پرداختند.

همچنین، رضا شریفی با تأکید بر اهمیت اشتغال آفرینی صنایع فولادی به اهمیت رعایت مسائل زیست‌محیطی در این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: تمام شرکت‌های فولادی چه شرکت‌هایی که از قبل ساخته‌شده‌اند و چه شرکت‌هایی که در آینده بهره‌برداری خواهند شد، باید مسئله آب، برق و محیط‌زیست اولویت اولشان باشد.

وی با اشاره به تصویب احداث نیروگاه خورشیدی و توربین‌های بادی جهت تأمین برق و انرژی موردنیاز زمان ساخت و بهره‌برداری پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید در هیئت مدیره، افزود: هیئت‌مدیره شرکت از همین ابتدای پروژه اهتمام ویژه‌ای بر مسائل زیست‌محیطی دارند و با توجه به شرایط خشک‌سالی، شرایط منطقه‌ای و همین‌طور مشکلات کمبود برق در حال برنامه‌ریزی هستند تا در آینده، کمترین خاموشی‌ها را در مسیر تولید شرکت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس ضمن درخواست حمایت این نمایندهِ استان فارس از صنایع فولادی استان، بیان داشت: قهر طبیعت و خشک‌سالی‌های اخیر، اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه را که اغلب کشاورزی و دامداری است، ناپایدار کرده به همین خاطر با ایجاد اشتغال پایدار از طریق صنایع فولادی می‌توانیم، مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کرده و عدالت اجتماعی را در مناطق کمتر برخوردار نیز برقرار نماییم.

دکتر طهماسبی با اشاره به موفقیت‌های فولاد غدیر نی‌ریز در اشتغال آفرینی و ارتقا جایگاه اقتصادی منطقه، تأکید کرد: مسائل زیست‌محیطی برای مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در اولویت قرار دارد و به همین خاطر هم شرط ما برای آغاز به کار پروژه بختگان اخذ مجوز زیست‌محیطی در ابتدای امر بود که تا پایان هفته نیز محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مردمی باید با کم کردن فرآیند‌های موجود، اعطای مجوز‌های لازم صنایع معدنی و فلزی را تسریع کند، افزود: اگر در کشور به توسعه و بهره‌برداری از معادن و صنایع فلزی توجه جدی شود، این صنایع به‌راحتی می‌تواند جایگزین نفت شده و حتی چندین برابر درآمد‌های نفتی را برای کشور ایجاد کند.

بازدید سرزده دکتر طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت فولاد اقلید و بررسی پیشرفت پروژه

بازدید سرزده دکتر طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت فولاد اقلید و بررسی پیشرفت پروژه

منبع: بولتن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده