تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۶۲۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پس از سقوط کریپتو، کارشناسان صنعت منتظر چه اتفاقی هستند؟

‌می‌متالز - در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار ارز دیجیتال و ده‌ها پلتفرم بلاک چین وجود دارد؛ بسیاری از مدیران صنعت وضعیت فعلی بازار را ناپایدار می‌دانند.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌های ارز‌های دیجیتال امسال بر مجمع جهانی اقتصاد در داووس تسلط داشتند، با این حال تفاوت قابل توجهی بین سال اخیر و سال ۲۰۲۰ به وضوح مشاهده می‌شود.

حتی زمانی که بازار ارز‌های دیجیتال سقوط کرد، حضور پررنگ در این صنعت نمایان بود. این جرقه توسط سقوط به اصطلاح استیبل کوین الگوریتمی به نام terraUSD یا UST ایجاد شد که شاهد کاهش توکن لونا به قیمت صفر دلار در ماه مه بود.

در همین حال، تنظیم‌کننده‌های جهانی در حال بررسی صنعت ارز‌های دیجیتال هستند. WEF گردهمایی سالانه رهبران تجاری و سیاستمداران جهانی است که هدف آن تعیین دستور کار و هدف نهایی در سال است. به صورت کلی، این زمان مناسبی برای رسیدن به برخی از بازیگران بزرگ در صنعت ارز‌های دیجیتال بود؛ و این چیز‌هایی است که من یاد گرفتم.

هزاران رمزارز ممکن است سقوط کنند

در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار ارز دیجیتال و ده‌ها پلتفرم بلاک چین وجود دارد؛ بلاک چین فناوری است که زیربنای این ارز‌ها و پلتفرم‌های دیجیتالی شامل اتریوم، سولانا و بسیاری دیگر است. بسیاری از مدیران صنعت وضعیت فعلی بازار را ناپایدار می‌دانند.

براد گارلینگ هاوس، مدیر عامل شرکت بین مرزی بلاک چین ریپل، پیش‌بینی کرد که ممکن است در آینده تنها تعداد کمی ارز‌های دیجیتال باقی بماند. او گفت که حدود ۱۸۰ ارز فیات در جهان وجود دارد و واقعاً نیازی به این تعداد ارز دیجیتال وجود ندارد.

بتاند پرز، مدیر عامل بنیاد Web ۳، وضعیت فعلی بازار را به دوران اولیه اینترنت تشبیه کرد و گفت که «کلاهبرداری‌های» زیادی وجود دارد و بسیاری «هیچ ارزشی به همراه نداشتند».

برت هریسون، مدیر عامل صرافی ارز‌های دیجیتال FTX ایالات متحده، گفت که در مورد پلتفرم‌های بلاک چین «چند برنده واضح» وجود دارد.

استیبل کوین، موضوعی که امروزه مردم در رابطه با آن خیلی صحبت می‌کنند.

شاید نام استیبل کوین را شنیده باشید. آن‌ها نوعی از ارز‌های دیجیتال هستند که قرار است به یک دارایی در دنیای واقعی متصل شوند. در عمل، استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر یا USD Coin که هدف آن‌ها منعکس‌کردن یک به یک دلار آمریکا هستند، توسط دارایی‌های واقعی مانند ارز‌ها یا اوراق قرضه پشتیبانی می‌شوند. آن‌ها ذخیره‌ای از این دارایی‌ها را به منظور حفظ یک دلار ثابت نگه می‌دارند.

همچنین ممکن است در مورد خرابی‌هایی که پیرامون ارز دیجیتالی terraUSD یا UST اتفاق افتاد شنیده باشید. این به اصطلاح یک استیبل کوین الگوریتمی است که به جای حفظ ارزش خود با داشتن ذخیره دارایی، هدف آن تقلید از دلار آمریکا و حفظ ثبات از طریق یک الگوریتم پیچیده است.

اما آن الگوریتم شکست خورد و باعث شد terraUSD ارزش خود را از دست بدهد و سقوط کند. صنعت کریپتو سعی کرد به کاربران هشدار دهد تا مطمئن شوند که تفاوت بین یک استیبل کوین الگوریتمی، مانند terraUSD، و سایر مواردی که توسط دارایی‌ها پشتیبانی می‌شوند را می‌دانند.

جرمی آلر، مدیر عامل Circle، یکی از شرکت‌هایی که پشت انتشار USDC است، گفت: سقوط terraUSD به مردم ثابت کرد تمامی استیبل کوین‌ها قابل اعتماد نیستند؛ و به مردم کمک می‌کند تا بین یک ارز دیجیتال دلاری کاملاً تنظیم شده و دارای پشتوانه دارایی، مانند USDC، و چیزی شبیه به terraUSD تفاوت قائل شوند.

ریو کالینز، یکی از بنیانگذاران BLOCKv و یکی دیگر از بنیانگذاران تتر استیبل کوین، گفت که حماسه terraUSD، احتمالاً پایان اکثر استیبل کوین‌های الگوریتمی خواهد بود.

صنعت از بازار نزولی استقبال می‌کند

باور کنید یا نه، صنعت کریپتوکارنسی از سقوط اخیر بازار استقبال کرد که شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی توکن‌های مهمی مانند بیت کوین از بالاترین سطح خود بود.

پرز، بنیان‌گذار web ۳ گفت: «ما در بازار نزولی هستیم؛ و من فکر می‌کنم این خوب است. این خوب است، زیرا افرادی را که به دلایل بد آنجا بودند را می‌تواند از بین ببرد.»

این احساس توسط سایر مدیران نیز منعکس شد، که می‌گویند افزایش شدید قیمت‌ها باعث شد مردم به جای ساختن محصولات، روی خیالات خود متمرکز شوند.

مدیر عامل پالیگان، «Mihailo Bjelic» گفت: «بازار، به نظر شخصی من، شاید کمی غیرمنطقی، یا شاید تا حدی کمی بی‌پروا شد؛ و هنگامی که چنین مواقعی فرا می‌رسد، بازار باید به طور معمول خود را اصلاح کند، و این اصلاح به صورت کلی اتفاق خوبی است.»

مقررات در راه است، اما تفکر‌ات تغییر کرده است

که فکر می‌کند ارز‌های دیجیتال ارزشی ندارند. به نظرم می‌رسد که تنظیم‌کننده‌ها و مقامات هنوز با ارز‌های دیجیتال مخالف هستند، دقیقاً مانند آنچه در چند سال گذشته در داووس انجام می‌دادند.

اما مدیران گفتند که تفکر تنظیم‌کننده‌ها، در بیشتر موارد، به چیزی کمی سازنده‌تر تغییر کرده است. مدیر عامل ریپل گفته است که: «فکر می‌کنم از سه یا چهار سال پیش، زمانی که من به معنای واقعی کلمه به اینجا رسیده بودم، در نسخه برفی داووس و کسی گفت، می‌دانید، رمزارز هنوز کلمه بدی است، راه زیادی را طی کرده‌ایم؛ که دیگر اینطور نیست.»

مدیر عامل ارز پالیگان نیز گفته است که: «من فکر می‌کنم که هم شرکت‌ها و هم تنظیم‌کننده‌ها به صورت مداوم در حال تغییر هستند؛ اکنون همه می‌خواهند بیشتر با کریپتو درگیر شوند، هیچ‌کس دیگر این صنعت را نادیده نمی‌گیرد.»

در ماه مارس، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن از دولت خواسته شد تا خطرات و مزایای ارز‌های دیجیتال را بررسی کند. با این حال، هیچ قانون اساسی در مورد ارز‌های دیجیتال در ایالات متحده و سایر اقتصاد‌های بزرگ وجود ندارد.

در همین حال گارلینگ هاوس، مدیر عامل ریپل گفته است که: «من از تنظیم‌کننده‌ها انتضار دارم که در این مورد تا جایی که امکان دارد واضح و روشن، و با قطعیت تصمیم‌گیری کنند.»

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده