تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۶۲۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قبل از سرمایه‌گذاری در رمز ارزها، دانستن چه نکاتی ضروری است؟

‌می‌متالز - امروزه داشتن یک منبع درآمدی ثانویه می‌تواند به افراد کمک کند که بتوانند بهتر و با اطمینان خاطر بالاتر هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

به گزارش می‌متالز، برای داشتن منبع درآمدی دوم، سرمایه‌گذاری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد! اما باید در چه حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کرد؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان حوزه‌های مختلفی را نام برد که یکی از آن‌ها، صنعت ارز‌های دیجیتال است. برای سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای، باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. در ادامه قصد داریم به نکاتی که باید قبل از سرمایه گذاری در رمزارز‌ها بدانید، اشاره کنیم.

نکات مهم سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال

هدف بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به خصوص ارز‌های دیجیتال، حفظ ارزش دارایی خود و کسب سود است؛ اما این حوزه نیز مانند هر حوزه‌ی دیگری، نوسانات بالایی دارد. همین نوسانات بالا موجب شده که ارز‌های دیجیتال به یک صنعت پر ریسک برای سرمایه‌گذاری معرفی شود. برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در این بازار، لازم است که به برخی نکات توجه کنید. نکاتی مثل:


۱- تحقیقات بازار، مشورت با افراد موفق و خبره حوزه

اولین نکته‌ای که باید قبل از سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال به آن توجه کنید، انجام تحقیقات اولیه و مشورت با افراد فعال و موفق در این حوزه است. مشورت با این افراد به شما دید خوبی از وضعیت بازار، وضعیت سرمایه گذاری و کلا روندی که صنعت ارز‌های دیجیتال دارد، می‌دهد.

برای این که تصمیم بگیرید باید سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام دهید یا کوتاه مدت؟! مشورت با افراد خبره در این حوزه کمک زیادی به شما خواهد کرد.


نکات مهم در سرمایه گذاری رمزارز‌ها


۲- آشنایی با انواع تحلیل‌های تکنیکال

هر ارز دیجیتال در طول روز، هفته و ماه روند خاص خود را دارد. از این رو برای این که بتوانید در یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، باید بتوانید روند حرکتی آن را پیش بینی کنید. برای این امر، آشنایی با انواع تحلیل‌های تکنیکال لازم و ضروری است.


۳- دنبال کردن و رصد اخبار حوزه

در طول روز و ساعت‌های مختلف، اخبار بسیار گسترده و زیادی در حوزه ارز‌های دیجیتال منتشر می‌شود که هر یک به نوعی روی یک ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا روند قیمتی آن صعودی یا نزولی گردد. اگر می‌خواهید که به صورت جدی در صنعت کریپتو سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌شود که اخبار روزانه را از منابع موثق و قابل اطمینان دنبال نمایید.


۴- آشنایی با انواع ارز‌ها و مشاهده وایت‌پیپر، سوابق، بزرگی بازار و ...

برای آشنایی با رمز ارز‌های معروف و معتبر صنعت کریپتو، مهم‌ترین نکته بررسی وایت پیپر رمزارز‌ها است. در وایت پیپر به معرفی ارز دیجیتال، فرایند فعالیت آن، کاربرد‌هایی که دارد و ... به صورت دقیق پرداخته می‌شود.

بعد از وایت پیپر، باید به سوابق و بزرگی بازار ارز دیجیتال انتخابی خود نیز توجه کنید. هرچه ارز دیجیتال، بازار بزرگ‌تری داشته باشد، به این معنی است که سرمایه زیادی وارد آن شده.


۵- میزان پذیرش و جهانی بودن ارز دیجیتال

تمامی ارز‌های دیجیتال قابل اطمینان نیستند و در بازار جهانی پذیرش نمی‌شوند. از این رو باید رمزارزی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که در سطح جهان و توسط موسسات معتبر پذیرش می‌شود. توجه به این نکته به شما کمک خواهد کرد تا ارز‌های دیجیتال مطمئن را انتخاب کنید تا در آینده سرمایه‌تان از دست نرود.


۶- انتخاب کیف پول معتبر و کاربردی

برای نگهداری از ارز‌های دیجیتال خود، بهتر است که کیف پول مطمئنی داشته باشید. در واقع کیف پول‌های رمزنگاری همانند کیف پول‌های فیزیکی عمل کرده و دارایی‌های دیجیتال شما را ذخیره می‌کنند. پس باید کیف پولی را انتخاب کنید که:

از رمزارز‌های انتخابی شما پشتیبانی کند.

قابل اطمینان و امن باشد.

هر لحظه در دسترس باشد و بتوانید از آن برای واریز یا برداشت استفاده کنید.

انتخاب یک صرافی قابل اطمینان برای خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در بستر پلتفرم‌هایی که صرافی رمز ارز (صرافی ارز‌های دیجیتال) نامیده می‌شوند، صورت می‌پذیرد. در واقع صرافی‌های ارز‌های دیجیتال مطمئن‌ترین راه برای خرید و ذخیره کریپتو محسوب می‌شوند. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هر صرافی ارز دیجیتالی معتبر و امن نیست!

با افزایش علاقه به حوزه کریپتو، تعداد سرمایه‌گذاران نیز افزایش پیدا کرده است. همین امر موجب شده تا کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کنند با راه‌اندازی صرافی‌های جعلی، سرمایه کاربران را به سرقت ببرند. از این رو توصیه می‌شود که حتما صرافی‌های امن و مطمئنی را برای خرید و فروش رمزارز انتخاب کنید.

برای انتخاب صرافی مطمئن و ایمن می‌توانید به این نکات توجه کنید:



  • میزان اعتبار صرافی دیجیتال مورد نظر

    میزان نقدینگی و حجم معاملات

    احراز هویت درست و اصولی

    نحوه قیمت‌گذاری و شکاف قیمت‌های خرید و فروش

    پشتیبانی قوی

    عدم محدودیت در سقف خرید و فروش

    قابلیت معامله جفت ارز دیجیتال

منبع: اکوایران

عناوین برگزیده