تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۲۶۳۵۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون فرماندار سیرجان:

پیگیر حقوق کارگران معدن «دره‌زار» از طریق شرکت مس هستیم

‌می‌متالز - معاون فرمانداری رفسنجان می‌گوید که از طریق شرکت ملی مس و مجتمع مس سرچشمه پیگیری‌ها برای افزایش دستمزد و پاسخ به مطالبات کارگران معدن مس دره زار در محدوده این شهرستان جریان دارد.

به گزارش می‌متالز، شماری از کارگران شرکت جهانپارس زیرمجموعه پروژه تغلیظ معدن مس دره زار (زیرمجموعه شرکت ملی مس) که در محل شهرستان سیرجان فعالیت دارند روز یکشنبه با اجتماع مقابل مجتمع مس سرچشمه خواهان افزایش دستمزد خود شدند و این درحالی است که مسوولان فرمانداری نیز می‌گویند پیگیر مطالبات این افراد هستند.

شماری از این کارگران که تعدادشان افزون بر یکصد نفر برآورد شده است مقابل در ورودی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان حضور یافتند و به میزان دریافتی حقوق و مزایای خود اعتراض کردند.

آنطور که نمایندگان این معترضان می‌گویند مدت چهار سال در این پروژه مشغول به کار شده اند و پایین‌ترین حقوق اداره کار را دریافت می‌کنند که میزان کم دریافتی آنان سبب این تجمع صنفی شده است.

آنان همچنین با اشاره به اینکه فعالیت در معدن بر اساس قانون جزو مشاغل سخت و زیانبار به شمار می‌رود گفتند که مزایایی از جمله سختی کار، بدی آب و هوا، آلودگی معدن و مزایای ساعت کاری خود را دریافت نمی‌کنند و در بحث امنیت شغلی نیز مشکل دارند.

چند نوبت تماس خبرنگاران ایرنا مستقر در شهرستان سیرجان و نیز مرکز استان کرمان برای کسب اطلاع در این زمینه از مدیران مجتمع مس رفسنجان بی نتیجه ماند؛ تلاش برای کسب اطلاع از طریق روابط عمومی این مجتمع نیز تاکنون (مخابره خبر) نتیجه‌ای نداشته است.

اما خبرنگار ایرنا با معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رفسنجان در این زمینه تماس گرفت که وی گفت: علاوه بر برگزاری یک نشست با حراست شرکت مس سرچشمه، تیمی از فرمانداری رفسنجان مامور پیگیری و رسیدگی به مشکلات کارگران معدن مس دره زار شده است.

مصطفی بخشی افزود: تلاش ما این است که مطالبات کارگران را در سطح شهرستان و مجتمع مس سرچشمه رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه تجمع یک ساعته کارگران معدن مس دره زار در خصوص ضریب شغلی، احتساب در زمره مشاغل سخت و زیانبار و دریافتی حقوق و مزایای آنان بوده است گفت: این تجمع پس از رایزنی با نمایندگان آنانپایان یافت و کارگران به محل خود بازگشتند.

معدن مس دره زار که سال ۸۹ افتتاح شده در بخش پاریز سیرجان قرار گرفته، اما بهره برداری و حقوق و مزایا را شرکت مس سرچشمه رفسنجان برعهده دارد و کارگران این معدن به صورت عمده از بخش پاریز شهرستان سیرجان و رفسنجان هستند که خواستار رسیدگی به حق و حقوق قانونی خود در شرکت مس سرچشمه هستند.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب و رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده