تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۳۸۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار زنجان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی حقوق دولتی معادن

‌می‌متالز - استاندار زنجان: با توجه به ظرفیت‌های قانونی در بودجه امسال باید تلاش مضاعفی در جهت بازگرداندن این حقوق صورت پذیرد.

به گزارش می‌متالز، محسن افشارچی در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اینکه بر اساس بند ۵ الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه تا یک درصد فروش معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی که در اثر فعالیت آن‌ها تخریب‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و زمین‌های کشاورزی میرسد اختصاص می‌یابد افزود: مبلغ وصول شده ازاین محل در سال ۱۳۹۸ برای ۲۰ فقره معدن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که این مبلغ جهت احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در روستای کاکایی ماهنشان و بهسازی جاده پری - میانج هزینه می‌شود و در سال ۱۳۹۹ برای ۶۷ فقره معدن مبلغ ۴۰ میلیارد ریال محاسبه شده که پس از تخصیص در مناطق هدف هزینه خواهد شد.

استاندار زنجان به استفاده بیش از پیش از ظرفیت قانونی مربوط به حقوق دولتی معادن تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های قانونی در بودجه امسال باید تلاش مضاعفی در جهت بازگرداندن این حقوق صورت پذیرد.

استان زنجان در حال حاضر دارای ۲۶۶معدن فعال، ۹۷ معدن غیر فعال و ۹ معدن متروکه است که کل ذخایره معدنی در استان ۷۳۰ میلیون تن می‌باشد و از این معادن سالانه ۱۳میلیون تن استخراج صورت می‌گیرد که ۵/۷ میلیون تن قابل بهره برداری است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ محدوده امید بخش در زنجان در مرحله اکتشاف قرار دارد، افزود: تعادلی بین ملاحظات زیست محیطی و توسعه معدنی استان باید برقرار شود.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده