تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۶۳۸۱۹
سرویس خبر : زمین شناسی
با برگزاری کارگاه آموزشی محقق شد

بررسی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در کردستان

‌می‌متالز - سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در یک کارگاه آموزشی، علاوه بر بررسی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مناطق دگرگونی استان کردستان، نسبت به برگزاری دوره‌های عملی در این زمینه در چهار منطقه اقدام کرده است.

به گزارش می‌متالز، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی متولی اجرای طرح تحولی زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی در استان‌های خراسان جنوبی و کردستان است و در این راستا اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با اصول تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در استان کردستان کرده است که در حال برگزاری است.

این دوره آموزشی در راستای طرح تحول در تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و اکتشاف و همچنین آموزش همزمان صحیح و اصولی زمین‌شناسان و معدنکاران، با همت و تلاش گروه آموزش این سازمان و پژوهشکده علوم زمین با حضور اساتید برجسته زمین‌شناسی در استان کردستان درحال برگزاری است.

دکتر عبدالله سعیدی از پیشکسوتان زمین‎شناس، دکتر محمدرضا قاسمی و دکتر مرتضی خلعتبری از اساتید پژوهشکده علوم زمین از مدرسان این دوره هستند.

در این کارگاه‌ها در خصوص موضوعاتی، چون "تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مناطق دگرگونی"، "رسوبی، آذرین و برداشت‌های ساختاری در نقشه‌های زمین‌شناسی" بحث و بررسی شد. همچنین آموزش عملی در حوزه‌های پترولوژی، تکتونیک و چینه‌شناسی در مسیر‌هایی همچون صالح آباد همدان، مسیرچشمه سنندج، دهگلان و کانی گلزار برگزار خواهد شد.

حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی و معدن در کنار کارشناسان خبره سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از نکات بارز این کارگاه آموزشی است و این سازمان امکان حضور افراد و علاقمندان بومی و غیربومی خارج از سازمان را در این کارگاه‌ها مهیا کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده