تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۶۳۹۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در واکنش به کاهش شدید قیمت قرارداد‌های سوآپ ماهانه آتی؛

قیمت کنسانتره سنگ آهن دریایی کاهش یافت

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، قیمت کنسانتره سنگ آهن در روز جمعه ۱۷ ژوئن در واکنش به کاهش شدید قیمت میانگین قرارداد‌های سوآپ ماهانه آتی، در بحبوحه فعالیت‌های تجاری ضعیف، کاهش یافت.

محرک‌های کلیدی بازار سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، کاهش قیمت کنسانتره سنگ آهن بیشتر به دلیل کاهش قیمت‌ها در بازار‌های کاغذ بود که ناشی از نوسانات در بازار‌های مالی جهانی، افزایش مجدد موارد کووید- ۱۹ در پکن و همچنین ضعف مداوم در بازار‌های کاغذ بود.

یک تاجر مستقر در جنوب چین گفت در حالی که فعالیت تجاری در بازار دریایی همچنان تا حد زیادی ساکت است، تقاضای داخلی برای کنسانتره سنگ آهن در هفته‌های اخیر به دلیل ترجیح فزاینده کارخانه‌های چینی برای ترکیب ریزه‌های سنگ آهن با عیار بالا افزایش یافته است.

منابع بازار گزارش دادند که این یکی از استراتژی‌های اصلی کارخانه‌های فولاد در برابر کاهش حاشیه سود بوده است.

به گفته یک ارائه دهنده اطلاعات محلی، سطح موجودی بندر کنسانتره سنگ آهن برای پنجمین هفته متوالی به حدود ۸.۱۵ میلیون تن کاهش یافت.

چرخش به سمت دانه‌های سنگ آهن با عیار پایین، به طور ناخواسته حمایتی را برای دانه‌های سنگ آهن با عیار بالاتر در بازار چین ایجاد کرده است.

یک تاجر مستقر در هنگ کنگ گفت: هنوز مشخص نیست که آیا افزایش تقاضای داخلی برای کنسانتره سنگ آهن به علاقه خرید بیشتر در بازار دریا تبدیل شود، زیرا هزینه واردات با عیار بالا برای بازار چین بسیار بالا است.

بازار گندله‌های دریایی نیز به‌طور مشابه با فقدان پیشنهادات و مناقصه مواجه بود، در حالی که تقاضای چین برای گندله‌های سنگ آهن ضعیف بود.

به گفته یک تاجر مستقر در سنگاپور، ضعف مداوم در تقاضا برای مواد با شارژ مستقیم مانند گلوله‌های سنگ آهن با عیار بالاتر، منجر به نرمی قیمت‌های گندله در بازار دریایی چین شده است.

این تاجر مستقر در سنگاپور اضافه کرد که کاهش قیمت محصولات فولادی تمام شده در هفته معاملاتی همچنین منجر به کاهش بیشتر حاشیه‌های کارخانه شده است که منجر به چرخش قابل توجهی به سمت سنگ آهن با عیار پایین‌تر شده است و تقاضا برای گلوله‌های با عیار بالا تا حد زیادی باقی می‌ماند.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده