تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۶۴۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هیچ کالایی نباید بدون شناسه کالا در بازار وجود داشته باشد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هیچ کالایی نباید بدون شناسه کالا در بازار وجود داشته باشد و مسیر ورود و خروج کالا باید مشخص باشد.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی باید از طریق سامانه جامع تجارت صورت گیرد و هرگونه فعالیتی غیر از سامانه انجام گیرد تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود: ۸ برنامه شامل ۱۴ پروژه از سوی وزارت صمت ابلاغ شده است که همه‌ی کالا‌های تولیدی ملزم به درج قیمت و دریافت کد شناسه کالا می‌باشند و اگر کالایی در سطح عرضه بدون کد رهگیری و شناسه کالا باشد به منزله قاچاق است و با متخلف برخورد قانونی می‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: فعالیت پیله وران، مرزنشینان و کالا‌های ملوانی به عنوان تجارت خرد است و باید با همکاری و محوریت اتاق اصناف و اتاق بازرگانی اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند.

قاسمی با تاکید بر اجرای پروژ‌های ابلاغ شده از سوی وزارت صمت عنوان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت، دریافت شناسه کالا و نصب برچسب نظارت‌های مردمی درب واحد‌های صنفی استفاده نمود.

وی همچنین در پایان افزود: سازمان صمت استان به عنوان دستگاه متولی امر اقتصاد حامی تولیدکنندگان، کسبه و بازار است و هدف ما جریمه و تشکیل پرونده تخلف نیست بلکه انتظام بخشی بین واحد‌ها است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده