به گزارش میمتالز، کمبود نیمه هادیها در صنعت فولاد دنیا بر بازار ژاپن هم اثر داشته و از طرفی تاخیر در تحویل قطعات به دلیل محدودیتهای کرونایی برخی عرضه کنندهها نیز مطرح بوده است. از جمله قرنطینههای شانگهای چین نیز اختلالاتی در حمل قطعات خودرو به ژاپن همراه داشته است. نه تنها تویوتا، بلکه سایر خودروسازان ژاپنی نیز با مشکلات مشابهی مواجه هستند؛ بنابراین مصرف فولاد ژاپن توسط بخش خودروسازی داخلی به زودی بهبود نخواهد یافت.
آخرین دادههای آماری ژاپن نشان میدهد که محصولات فولادی سفارشدادهشده توسط بخش خودروی ژاپن در ماه میدر مجموع ۵۲۴۶۶۱ تن بوده که ۱۹.۵ درصد نسبت به سال گذشته و ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.
منبع: ایفنا