تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۶۴۴۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده رفسنجان و انار در مجلس:

در حوزه مجتمع مس رفسنجان دخالت نکنید

‌می‌متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: اینکه یک نماینده از یک نقطه از استان برای عزل و نصب مدیران در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان دستور صادر کند یا اظهار نظر کند توهین به مردم رفسنجان و نماینده مردم این شهرستان است. دخالت نکنید، صبر ما هم حدی دارد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام «حسین جلالی» در خصوص جلسه نمایندگان شهر‌های استان کرمان با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: در این جلسه بودجه‌هایی که برای طرح‌های توسعه‌ای مس برای رفسنجان مصوب شده بود مطرح شد، که دو طرح فاز ۳ و ۴ تغلیظ به بهره‌برداری نزدیک شده است و فاز دوم طرح توسعه معدن مس رفسنجان کلید خورده و مقدمات آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: تجهیز معدن و احداث فاز ۱ و ۲ کارخانه تغلیظ سریدون هم مصوب شده و کلید خورده، که کارخانه بزرگی‌ست و اشتغالزایی بالایی دارد.

وی با اشاره به پروژه افزایش ظرفیت ذوب و اسید مجتمع مس رفسنجان و احداث کارخانه مواد شیمایی آن‌ها را نیز طرح‌های بزرگی دانست که اشتغالزایی بالایی دارند و تأکید کرد: جوانان رفسنجان در حوزه رشته‌های مورد نیاز مس مهارت‌آموزی کنند، چراکه طرح‌های توسعه مس حدود ۱۲ هزار نیرو نیاز دارد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح گلایه از مدیرعامل شرکت مس و تذکری صریح به نمایندگان استان کرمان در مجلس اظهار داشت: انتظار ندارم هیچ نماینده‌ای در مجتمع مس رفسنجان دخالت و تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: اینکه نماینده‌ای از یک نقطه دیگر استان دستور عزل و نصب مدیران مجتمع مس رفسنجان را بدهد و دخالت کند، توهین به مردم و نماینده رفسنجان است، صبر ما هم حد و حساب دارد. همان‌طور که من در حوزه دیگر نمایندگان دخالت نمی‌کنم، خوشایند نیست کسی در حوزه استحفاظی نماینده رفسنجان دخالت کند.

وی متذکر شد: از نمایندگان محترم به جد می‌خواهم ضمن احترام به مردم رفسنجان موجب تضعیف مدیریت در صنایع مس نشوید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده