تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۶۴۴۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بی‌مهری سیمان لامرد به مناطق سیل‌زده همجوار

‌می‌متالز - معاون بنیاد مسکن فارس گفت: اگر کارخانه سیمان لامرد بخواهد همکاری کند، می‌تواند و همکاری این تولیدی موجب تسریع در بازسازی منازل تخریبی سیل در همسایگانش (بیرم و چاهورز) خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، در پی سخنان امام جمعه بیرم در خطبه‌های جمعه گذشته در خصوص ارائه نکردن سیمان لامرد در بورس، این موضوع از معاون پشتیبانی بنیاد مسکن فارس پیگیری شد که وی دراین باره اظهار داشت: ما ابتدا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه جهت خرید سیمان سیل زدگان وارد بورس کردیم، هفته اول خرداد ماه همه حواله‌ها ابطال شد و هفته بعدی دوباره جهت خرید به بورس مراجعه شد، ولی سیمان لامرد در بورس عرض نشد و دو هفته دیگر باز هم سیمان لامرد (پاکت) در بورس عرضه نشد.

برومند افزود: باتوجه به اینکه ما در شهر‌های چاهورز و بیرم بحران سیل داشتیم کارخانه سیمان لامرد عرضه نداشته و ما مجبور شدیم سیمان داراب و استهبان را با دو برابر قیمت، هر پاکت ۳۰ هزار تومانی را ۶۰ هزار تومان خریداری کنیم و ۱۵ هزار تومان هم کرایه از مقصد به مبدا هزینه دارد.

معاون بنیاد مسکن فارس ادامه داد: از آنجا که چند بار با مسوول فروش کارخانه سیمان لامرد تماس گرفتیم و موضوع بحران سیل این دو منطقه را تشریح کردیم، وی پاسخ داد که فقط در بورس اجازه فروش داریم و ما هم چندین هفته پیگیری کردیم که متاسفانه در بورس هم عرضه‌ای نداشتند.

او افزود: ما دو درخواست از کارخانه سیمان لامرد داریم اول اینکه مبنای آن‌ها برای سیمان سیل‌زدگان بورس نباشد چراکه اگر ما بخواهیم سیمان از داراب و استهبان تهیه کنیم هزینه بسیار سنگینی (۱۵ هزار تومان) هم برای بنیاد مسکن و هم برای مردم سیل زده به همراه دارد، اما کرایه لامرد تا بیرم هر پاکت سیمان ۴ هزار تومان است.

برومند افزود: دوم اینکه اگر قرار است کارخانه سیمان لامرد در این بحران سیل به مردم چاهورز و بیرم کمک کند که خارج از بورس چه مبلغی را پرداخت و سیمان را دریافت کنیم یا اینکه سیمان را در بورس عرضه کند تا ما آنجا سیمان سیل زدگان تامین نماییم، لذا در هر صورت اگر کارخانه سیمان لامرد بخواهد همکاری کند، می‌تواند و همکاری این تولیدی موجب تسریع در بازسازی منازل تخریبی سیل در مناطق همجوارش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده