تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۶۴۴۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل سیمان لامرد:

آمادگی خود را جهت اختصاص سیمان اعلام کرده بودیم

‌می‌متالز - شرکت سیمان لامرد در پی اظهارات امام جمعه بیرم پیرامون اختصاص ندادن سیمان به مناطق سیل‌زده توسط این شرکت، جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سیمان لامرد در پاسخ به موارد مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل شهر بیرم و همچنین مصاحبه‌های متعاقب آن از جانب مسوولین محترم بنیاد مسکن درخصوص تامین سیمان زلزله زدگان شهر بیرم لارستان، توضیحات ذیل را خدمت عزیزان تقدیم می‌نمایم:

  1. بهمن ماه ١٤٠٠ و در حاشیه بازدید استاندار محترم فارس از کارخانه سیمان لامرد، جناب آقای دکتر جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس موضوع همکاری جهت تخصیص سیمان مورد نیاز بازسازی مناطق سیل زده را مطرح نمودند که در همان وقت، آمادگی خود را جهت همکاری اعلام نمودیم. رهگذر آن مذاکره، دو نامه مدیرکل محترم دفتر فنی و فرماندار محترم شهرستان لامرد در بهمن ماه و حدود دو ماه و نیم بعد، معرفی نامه‌های بنیاد مسکن محترم شهرستان لامرد بود که سیمان مورد تقاضای افراد معرفی شده را خارج از بورس و به قیمت مصوب سال ۱۳۹۹ تحویل دادیم.
  2. لازم به تاکید است تاکنون علیرغم گذشت بیش از شش ماه از سیل سال گذشته بیرم، هیچ شخصی حقیقی یا حقوقی جهت سیمان مناطق سیل زده بخش عزیز بیرم، درخواستی در قالب نامه، تماس تلفنی، ارسال پیامک و یا هر شیوه دیگری به شرکت سیمان لامرد یا اینجانب ارسال ننموده است.
  3. حسب مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، کارخانه‌ها باید سیمان را در بورس کالا عرضه نمایند. تا دو هفته قبل تنها حدود ۶۰ درصد سیمان‌های عرضه شده سیمان لامرد در بورس به فروش می‌رفت و هر هفته حدود ۴۰ درصد عرضه، فروش نرفته باقی می‌ماند. از ۱۶ خرداد محدودیت برق اعمال شد و تولید سیمان کاهش یافت و در این شرایط سخت تولید که از قضا با گرمای شدید هم همراه شده است، تقاضای خرید سیمان نیز افزایش شدیدی یافته که این حجم تقاضا در گرمترین ماه‌های سال جای تعجب دارد.
  4. علی الظاهر با یک بی تدبیری، سیمان رایگان کارخانه سیمان نهاوند، به علت کرایه حمل زیاد برای مردم عزیز بیرم بیشتر از قیمت سیمان لامرد تمام شده است. در این خصوص لازم است به تدبیر آقای دکتر موسوی نماینده محترم مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی که چندی قبل قول ۵۰۰۰ تن سیمان رایگان برای شهرستان‌های لامرد و مهر از بنیاد مستضعفان گرفته بود اشاره کنم، سیمانی که اگر بخواهد حمل شود، کرایه حملش از قیمت سیمان در بازار لامرد بیشتر می‌شد، در همان جلسه تماس گرفتند و پیشنهاد سوآپ مطرح نمودند و ما اعلام آمادگی کردیم که ۵۰۰۰ تن سیمان را در تهران تحویل بگیریم و معادل آن در لامرد تحویل بدهیم.
  5. شرکت سیمان لامرد به مناطقی که در شعاع ۲۰۰ کیلومتری کارخانه قرار دارد توجه ویژه داشته و خواهد داشت و در ده سال اخیر، کمک‌های بی شماری به پروژه‌های بخش بیرم نموده است که شاید به درستی برای مردم بیان نشده است.


ابراهیم غلام‌زاده/ مدیرعامل و عضو هیات مدیره سیمان لامرد

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده