تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۲۶۵۴۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اصلاح قانون معادن در دست انجام است

‌می‌متالز - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلاح قانون معادن در دست انجام است و با تصویب آن می‌توان شاهد ریل گذاری خوبی در معدن بود.  

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم روز ملی صنعت و معدن بیان کرد: یک جلسه نمادین برای بزرگداشت روز صنعت بود و مواضع رئیس جمهور مواضع خیلی خوبی بود. قرار بر این شد که با همین جمع حدود ۱۰۰ نفری که برگزیده بودند هفته بعد جلسه‌ای داشته باشیم و ما شنونده حرف‌های دوستان باشیم، زیرا در جلسه امروز یک طرفه و بیشتر دولتی‌ها صحبت کردند. باید حرف‌های دوستان را بشنویم جلسه خوبی بود هم گرامی داشت بود هم یکدیگر را دیدند هم برترین‌ها معرفی شد و مواضع وزیر و رئیس جمهور هم اینجا گفته شد.

طاهری با اشاره به مهمترین مواردی که در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن وجود دارد، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین آن‌ها اصلاح قانون معادن است. آخرین بازنگری در حال انجام است و فکر می‌کنم ظرف دو هفته به صحن بفرستیم. اگر بتوانیم ۵۰ امضاء را جمع کنیم می‌توانیم یک ریل گذاری خوبی در توسعه معدن را شاهد باشیم.

وی همچنین درباره هپکو نیز بیان کرد: هپکو یکی از سرمایه‌های ما است، اما من همیشه می‌گویم باید دو طرف را هم ببینیم در حال حاضر معادن و راه سازی ما در بحث ماشین آلات با مشکل جدی مواجه است ما بیش از ظرفیت هپکو را نیاز داریم، اما حتما باید بخشی را از طریق واردات تامین بکنیم، چون آن طرف کار گیر کرده است.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده