تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۶۵۵۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس:

حقوق دولتی معادن به کرمان باز نمی‌گردد

‌می‌متالز - مراسم بهره‌برداری رسمی از ۳ خط کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مراسم بهره‌برداری رسمی از ۳ خط کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین محلی و شهرستانی آغاز شد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در این مراسم گفت: ۲۵ درصد اقتصاد کشور در مجموعه وزارت صمت است و خیلی‌ها نمی‌دانند حجم کار این وزارتخانه چقدر زیاد است.

به اعتقاد نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هر چه رسانه‌ها مطالبه گرتر باشند، باعث پیشرفت و توسعه شهر‌ها می‌شوند و رسانه‌ها همیشه چشم تیزبین جامعه هستند، اما برخی از این قلم دارند سوءاستفاده می‌کنند.

او بیان کرد: ۶۷ درصد کل وصولی مطالبات در بخش حقوق دولتی معادن از استان کرمان بوده و ۳۳ درصد مابقی متعلق به سایر استان‌های کشور است و باید ۶۵ درصد این پول به وزارت صمت برگشت داده شود و وزارتخانه برای تکمیل زیرساخت‌های آن استان هزینه کند، اما حتی یک درصد آن به کرمان بازنگشته است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرفتن اختیار تبصره ۵ از شورای معادن توسط معاونین وزیر صمت از فاطمی امین درخواست کرد با توجه به اینکه در ۱۰ کیلومتری گهرزمین آب خوردن ندارند و برای رفع برخی از مشکلات استان، دوباره اختیار تبصره ۵ را به استاندار دهید.

به اعتقاد حسن پور کمک‌ها سرسفره مردم نیستند و باید به همه استان برسید.

او می‌گوید: خودروساز‌های داخلی و خارجی در این شهر یک درصد خدمات پس از فروش ندارند و گورستانی از خودرو‌ها که سرمایه مملکت هستند در اینجا دپو شده اند.

حسن پور در ادامه بیان کرد: با افزایش غیرکارشناسی ۵۷ درصدی حقوق کارگر، از پیمانکاران انتظار تولید محصول با قیمت سه سال قبل را دارند و پیمانکاران را به روز سیاه نشاندند.

طبق اعلام نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ۵۴۰۰ توده معدنی در استان کرمان بلاتکلیف است و اگر دستور شروع آن را بدهید انقلاب معدنی رخ خواهد داد.

او می‌افزاید: ۴۷۸ معدن فعال داریم و ۲۲ معدن را نیز برخی در اختیار دارند و دارند کاسبی می‌کنند. باید به داد معادن این خطه برسید.

به گفته او ۲۵ درصد جمعیت استان کرمان زیر خط فقر قرار دارند.

به اعتقاد او خام فروشی اصلی‌ترین فاکتور در استان است و این استان ظرفیت احداث کود کشاورزی (تبدیل دود گوگرد به آمونیوم) را دارد و به جای واردات می‌تواند این محصول را صادر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده