تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۵۸۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأکید وزیر صمت بر تداوم اردو‌های راهیان پیشرفت/ باید ۲ واژه صنعت‌گردی و معدن‌گردی را به ادبیات مردم اضافه کنیم

‌می‌متالز - وزیر صمت در سفر خود به سیرجان برای مراسم بهره‌برداری از خط سوم کنسانتره شرکت گهرزمین بر لزوم تلاش و برنامه‌ریزی برای افزایش آگاهی صنعتی و معدنی عموم مردم تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین عنوان کرد: عموم مردم اطلاع چندانی از وضعیت گستردگی و عمق صنعت و معدن کشور ندارند و باید راه‌های اطلاع‌رسانی مناسبی برای رفع این خلأ تعریف شود.

وی یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی دراین‌باره را راه‌اندازی گردشگری صنعتی و معدنی دانست که جذابیت ویژه‌ای دارد و توضیح داد: باید ۲ واژه صنعت‌گردی و معدن‌گردی را به ادبیات مردم اضافه کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در چند ماه گذشته نیز این تور‌های گردشگری صنعتی و معدنی آغاز و بازدیدی از مجتمع مس رفسنجان انجام شد.

فاطمی امین عنوان کرد: البته این برنامه بازدید به صورت آزمایشی انجام شد و امیدواریم این کار در شرکت‌های گهر زمین و گل گهر نیز ادامه یابد.

همان طور که در سخنان وزیر صمت اشاره شده است، مرکز ارتباطات وزارت صمت به منظور حرکت در مسیر جهاد تبیین، بازدید رهبران فکری از واحد‌های تولیدی و صنعتی مرتبط با وزارت صمت را با عنوان «راهیان پیشرفت» در دستور کار قرار داده است.

هدف مهم این بازدید‌های میدانی، آشنایی هرچه بیشتر رهبران فکری جامعه از شرایط حال حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور و ایجاد یک جهاد رسانه‌ای در این حوزه با شفاف‌سازی و روشنگری است.

بر اساس این ایده مرکز ارتباطات وزارت صمت، امکان بازدید رهبران فکری جامعه از واحد‌های صنعتی، تولیدی، معدنی و ... فراهم می‌شود تا آنان از نزدیک شاهد تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ حوزه «صنعت، معدن و تجارت» بوده و روند و پیشرفت آن را مشاهده کنند.

در فایل ضمیمه گزارش راهیان پیشرفت قابل دسترسی است:

راهیان پیشرفت

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده