تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۶۶۲۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

فعالان بازار فولاد توجه کنند!

‌می‌متالز - قیمت‌ها در بازار‌های جهانی فولاد همچنان نزولی است و این امر فشار زیادی را به فولادسازان کشور‌های مختلف وارد کرده است. ترس از ورود اقتصاد جهانی به رکود باعث شده تا قیمت بسیاری از کامودیتی‌ها وارد یک دوره نزولی کم سابقه شود.

به گزارش می‌متالز، فعالان بازار فولاد به روند نزولی قیمت‌های جهانی فولاد و شیب آن دقت کنند. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۲۱ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۱.۵ دلاری، معادل ۲.۲ % را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۲۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۹ دلاری معادل ۱.۹ % را نشان می‌دهد.

قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد همچنان نزولی است و این امر فشار زیادی را به فولادسازان کشور‌های مختلف وارد کرده است. ترس از ورود اقتصاد جهانی به رکود باعث شده تا قیمت بسیاری از کامودیتی‌ها وارد یک دوره نزولی کم سابقه شود.

در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۱.۹ درصدی به ۵۱۰ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۰۸ دلار به ازای هر تن به ۵۰۰ دلار رسید.

ایران در طی ۴ ماه اخیر افت ۲۰۰ دلاری در قیمت بیلت صادراتی خود را تجربه کرده است. این افت قیمت از این جهت بی سابقه است که در این مدت زمانی هیچ یک از بازار‌های صادراتی فولاد آنرا به خود ندیده بود. بررسی قیمت‌های گذشته نشان میدهد تنها در طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ افت حدودا ۲۰۰ دلاری در بازار بیلت صادراتی اکثر کشور‌ها به ثبت رسیده بود که این بازه زمانی کجا و آن بازه زمانی کجا.

هشدار به فعالان بازار فولاد

شرایط بازار فولاد امسال با سال گذشته متفاوت است و در ۲ ماه پیش رو بیشترین نوسان دو سال اخیر را خواهد داشت – مراقب باشید و هوشمندانه تجارت کنید. با اینحال تصور می‌شود بیلت CIS تا ۵۰ الی ۸۰ دلار دیگر کاهش پیدا کند و سپس شاهد افزایش پیشنهادات قیمتی از سوی فروشندگاه باشیم. اما این شرایط به منزله پایان کاهش قیمت‌ها نیست. بلکه انتظار مقاومت فعالان بازار به کاهش بیشتر پیش رو خواهد بود.

فعالان بازار فولاد توجه کنند!

از طرفی بیلت ایران نیز کاهش بیش از ۳۰ دلاری را به سختی خواهد پذیرفت و همانطور که گفته شد انتظار نوسان بیش از حد بازار در دو الی سه ماه پیش رو بسیار پر رنگ است.

در این بین تصور میشود قیمت اسلب نوسان کمتری برخوردار باشد و در زمان کوتاه تری ثبات قیمت و یا بازگشت روبه بالا را تجربه کند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده