تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۶۶۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیگی‌نژاد تاکید کرد

قانون مجلس در مسیر اجرا؛ پایش دائمی طرح کالابرگ الکترونیکی ضرورتی غیرقابل اجتناب

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت باید به طور دائم مسیر اجرای صحیح طرح کالابرگ الکترونیکی را پالایش کنند، افزود: حتی درصورت نیاز از ابتکارات جدید استفاده کند، بنابراین دولت باید با اجرای آزمایشی این طرح در شهر‌های کوچک و حتی اجرای کامل، آن را مورد پایش دائمی قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، هادی بیگی‌نژاد بر ضرورت اجرای صحیح طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان مصوبه مجلس تاکید کرد و گفت: طبق قانون بودجه، دولت باید به بخش کثیری از مردم کالابرگ الکترونیکی بدهد، اما تقاضا داریم این طرح با پایش دائمی اطلاعات پیش رود چراکه تنها در این شرایط آسیب‌های پیرامون طرح کمتر خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به طور دائم مسیر را پالایش کنند، افزود: حتی درصورت نیاز از ابتکارات جدید استفاده کند، بنابراین دولت باید با اجرای آزمایشی این طرح در شهر‌های کوچک و حتی اجرای کامل، آن را مورد پایش دائمی قرار دهد.

وی در توضیح مزایای کالابرگ الکترونیکی نسبت به یارانه نقدی، اظهار کرد: یارانه نقدی هدفمند نیست و موجب تورم و افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود، اما با کالا برگ الکترونیکی مشخص می‌شود که یارانه در اختیار چه افراد و دهکی قرار می‌گیرد، همچنین با کالا برگ الکترونیکی کمک به قشر محروم و دهک‌های پایین به شکل دقیق‌تر و موثرتری انجام خواهد گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است الکترونیکی کردن کوپن‌ها در شرایطی که چاره‌ای جز رفتن به سمت این گزینه نیست راهکار مناسبی برای حذف دلالی‌ها است چراکه از این طریق واسطه‌های غیرضرور و ناکارآمد نیز کاهش پیدا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده