تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۶۶۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سنگدوینی با اشاره به اجرای آزمایشی قانون کالابرگ الکترونیکی در ایلام:

کالابرگ مانع از تورم بازار و متلاطم شدن اقتصاد می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی سبب چرخش پول و رسیدن آن به دست تولیدکننده می‌شود، گفت: کالابرگ مانع از متورم شدن بازار و در ادامه متلاطم شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، رمضانعلی سنگدوینی بر ضرورت اجرای صحیح طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان مصوبه مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و گفت: از آنجا که پرداخت نقدی یارانه موجب تورم و افزایش نقدینگی در کشور می‌شود، تامین اقلام اساسی از طریق کالابرگ بهترین روش برای کمک به آن‌ها به شمار می‌آید، ضمن آنکه کالابرگ الکترونیکی سبب چرخش پول و رسیدن آن به دست تولیدکننده می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالابرگ مانع از متورم شدن بازار و در ادامه متلاطم شدن اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: دولت باید برای کاهش فشار اقتصادی به مردم از راهکار‌های همچون کوپنی کردن کالا‌های اساسی استفاده کند.

وی تاکید کرد: طرح کوپنی کردن ارزاق هرچه سریع‌تر توسط دولت عملیاتی شود تا کالا‌ها مطابق قیمت مصوبه دولت به دست خانوار‌ها برسد چراکه نوسانات شدید قیمت ارز و دلار مانع از کنترل قیمت‌ها شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی علاوه‌بر کمک به مردم، کمک به دولت و تولیدکننده است، اظهار کرد: اگر این پول به تولیدکننده نرسد چرخه تولید خود را ادامه نمی‌دهد، اما توزیع کالابرگ به این چرخه کمک کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده