تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۶۶۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفکیک بازرگانی از صنعت اقدامی تخصصی است/ بازار آرام می‌شود؟

‌می‌متالز - در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک وزرات گسترده با نام مخفف "صمت" در حال فعالیت است؛ اما اخیرا دولت نسبت به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی روی خوش نشان داد است. به دنبال این موضوع با یک کارشناس فولاد گفتگو کردیم، حسین نایب درختان، مدیرعامل آذرفولاد صنعت و معدن را متمایز با بازرگانی دانست و گفت: باید به طور تخصصی به این مقولات پرداخت و تفکیک وزارتخانه‌ها میتواند اتفاق خوبی باشد.

به گزارش می‌متالز، حسین نایب‌درختان با اشاره به موافقت ضمنی دولت از تفکیک وزارتخانه‌ها تصریح کرد: در اغلب کشور‌های صنعتی، وزرات صنعت و معدن با بازرگانی و تجارت یکی نیستد؛ چرا که با مجموعه‌ای مواجه خواهیم شد که مسئولیت‌های متعدد و پراکنده‌ای دارد که گاهی رسیگی به آن‌ها سخت و زمانبر خواهد شد.

وی همچنین افزود: صنعت و معدن یک تخصص و بازرگانی تخصص مربوط به خود را دارد؛ نباید تولیدکننده و اقتصاددان باهم یکی شوند، البته که باید این دو وزارتخانه باید با هم در ارتباط باشند، اما هر وزارتخانه در حیطه تخصصی خود کار کند تا به این شکل تصمیم‌گیری‌ها کارشناسی شده‌تر پیش رود.

مدیرعامل آذرفولاد در آخر تصریح کرد: به دلایل ذکر شده من موافق جداسازی این دو وزارت‌خانه و شکل‌گیری وزارت‌ها و تشکل‌های تخصصی‌تر هستم.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده