تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۰۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۶۷۳۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گردهمایی فعالان اقتصادی برای «معدن‌کاری دیجیتال»

‌می‌متالز - اولین همایش معدن‌کاری دیجیتال، شهریورماه امسال از سوی گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود. پس از برگزاری دو همایش «سنگ‌آهن و چشم‌انداز فولاد» و «فلزات غیر‌آهنی»، این سومین گردهمایی معدن‌کاران است که گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» اقدام به برگزاری آن کرده است.

به گزارش می‌متالز، معدن‌کاری همچون سایر صنایع روزبه‌روز در حال پیشرفت است. انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت باعث شده است تا پیشرفت حول هوشمندسازی و دیجیتالی‌شدن صنایع صورت پذیرد. معدن‌کاری نیز با توجه به قدمت و بزرگی خود، جزو آخرین صنایعی به شمار می‌رود که وارد فاز دیجیتالی می‌شود. از مزیت‌های دیجیتالی‌شدن صنعت معدن می‌توان به افزایش کارآیی، کاهش ریسک، فراهم‌کردن محیط امن، افزایش تولید، کاهش هزینه‌های جاری و... اشاره کرد. از این رو ضرورت توجه معدن‌کاران به دیجیتالی‌شدن فرآیند معدن‌کاری بیش از پیش حس می‌شود. چالش‌های حوزه معدن‌کاری دیجیتال را می‌توان در چهار مورد «امنیت اطلاعات و حریم خصوصی»، «محیط خشن و آلوده»، «تعامل‌پذیری شبکه» و «تجزیه و تحلیل مناسب با برنامه‌های معدنی» خلاصه کرد. در این راستا گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» با تجربه برگزاری دو همایش موفق، در نظر دارد اولین دوره همایش «معدن‌کاری دیجیتال» را در راستای به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین صنعت معدن‌کاری، معرفی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدن‌کاری دیجیتال طی روز‌های ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه سال‌جاری در هتل المپیک برگزار کند.

همایش معدن‌کاری دیجیتال ۹ محور اصلی را در برمی‌گیرد. در این همایش، آخرین تحولات معدن‌کاری دیجیتال در جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به زیرساخت‌های معدن‌کاری دیجیتال در ایران پرداخته خواهد شد. علاوه بر این، توجیه سرمایه‌گذاری در این بخش با تاکید بر تاثیرات بالقوه دیجیتالی‌شدن و کاهش هزینه‌های پیاده‌سازی از دیگر محور‌های این همایش است. «صنعت نسل ۴ با توجه به اتصال سیستم‌های تولید فعلی به ابزار‌های دیجیتال»، «ایجاد مراکز نوآوری دیجیتال در صنعت و الزامات توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان در معدن‌کاری هوشمند»، «ابزار دیجیتال برای مدیریت امور اکتشافات و معادن»، «فناوری‌های دیجیتال برای نظارت و ایمنی معدن»، «نقش تحولات در تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی» و «انتقال تجربیات و ایجاد ارتباط پایدار بین فعالان حوزه دیجیتال و معدن» محور‌های دیگری هستند که در این همایش به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده