تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۶۷۳۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به مناسبت روز ملی صنعت و معدن؛

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

‌می‌متالز - ۴۰ تولیدکننده برتر استان کردستان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سنندج تجلیل شدند.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان پنج شنبه ۲۳ تیرماه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن ضمن تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: تلاش برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان در اولویت کارهاست.

وی با بیان اینکه در حمایت از تولید نباید به شعار اکتفا کرد، گفت: هیچ فرصتی را برای سرمایه‌گذاری در استان نباید از دست داد.

استاندار کردستان گرفتاری سرمایه‌گذاران در بروکراسی اداری را مانع اصلی بر سر راه تولید و اشتغال دانست.

زارعی‌کوشا کردستان با یادآوری برخورداری کردستان از ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی، دامداری و صنعت اضافه کرد: مهمترین وظیفه مدیران مهیا کردن بستر فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف است.

به گفته استاندار کردستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی نماینده منافع استان در مرکز و بانک‌ها هستند که در چارچوب قانون باید مدافع این منافع باشند.

زارعی‌کوشا به آسیبای اجتماعی ناشی از بیکاری اشاره و تاکید کرد: مدیران اجرایی و کارآفرینان حساس به مسائل اجتماعی حاضر به تعطیلی و رکود تولید نیستند.

زارعی‌کوشا کمک به احیای واحد‌های تولیدی، صنعتی راکد در استان را محرکی برای تسریع در ایجاد اشتغال در استان اعلام و اظهار داشت: مجتمع فولاد زاگرس یکی از صنایع بزرگ راکد در استان است که بیش از یک دهه از توقف فعالیت آن می‌گذرد و اخیرا با یک سرمایه‌گذار توافق شده تا طی مدت هشت ماه آن را احیا کند.

استاندار کردستان شرط موفقیت در حوزه صنعت استان را منوط به فراهم کردن زنجیره کامل تولید و فرآوری و جلوگیری از خامفروشی دانست.

نمایش بصیرت مردم در استقبال از رییس جمهور

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به دستاورد‌های سفر رییس جمهور و هیات دولت و رئیس جمهور در هفته گذشته به استان اشاره کرد و افزود: مصوبات این سفر برای استان دستاورد‌های حیاتی و مهمی در بر داشت که زمینه‌ساز تحول خواهد بود.

زارعی‌کوشا، مصوبات بخش تولید، سرمایه در گردش و ۲۵۱ مصوبه برای بخش تولید در زمینه تامین سرمایه در گردش و ثابت برای واحد‌های تولیدی را ۲۵۱ مصوبه اعلام کرد و گفت: موافقت با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و تسهیلات ارزی ۵۵۰ میلیون یورویی از ثمرات این سفر بود.

مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ (هر شهرستان یک طرح) دیگر مصوبه این سفر بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در دیدار عمومی با رییس جمهور به ویژه در شهر‌های سقز و سنندج، آن را ناشی از بصیرت عمیق کردستانی‌ها دانست که دولتمردان را بیش از پیش به حمایت و پشتیبانی مردمی دلگرم کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های معدنی و طبیعی در زمینه رونق تولید

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این همایش، اظهار کرد: سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان کردستان نویدبخش تحول بزرگی در این خطه خواهد بود.

امام جمعه سنندج گفت: باید با تمام توان از صنعتگران و فعالان این عرصه حمایت داشته باشیم، زیرا طبق روایات در روز قیامت این صنف با رسول اکرم (ص) حشر خواهند داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه و اشتغال پایدار در کردستان هستیم باید از ظرفیت‌های معدنی و طبیعی این استان در زمینه رونق تولید بهترین استفاده را ببریم.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: باید اولویت مدیر و مسوول ما رونق تولید و حل مشکلات مردم از قبیل بیکاری و وضعیت نامساعد معیشتی و اقتصادی باشد بنابراین با محقق کردن شعار سال می‌توانیم در حوزه صنعت جهشی عظیم در سطح استان کردستان ایجاد کنیم.

هدایت نقدینگی به سمت تولید بسیار ضروری است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: هدایت نقدینگی به سمت تولید بسیار ضروری است که باید توسط تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم برجسته کردن موفقیت‌های اقتصادی استان، بیان کرد: عنوان استان عقب مانده برای کردستان باید به صورت کامل حذف شود.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت زمانبر، اما ماندگار است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت زمانبر، اما ماندگار است و اشتغال پایدار به دنبال دارد.

بختیار خلیقی با بیان اینکه ۹۵۸ واحد صنعتی در استان داریم که ۵۷۸ واحد آن فعال و ۱۶۵ واحد غیرفعال است، عنوان کرد: از واحد‌های غیرفعال استان ۶۱ واحد قابلیت احیا شدن دارد و ۱۱ واحد تولیدی استان امسال فعالسازی می‌شود.

وی یادآور شد: ۴۰۵ میلیارد تومان برای حمایت از واحد‌های تولیدی در قالب تبصره ۱۱ برای استان داریم، اما ۶۱۰ میلیارد تومان یعنی بالاتر از ظرفیت را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

خلیقی به ظرفیت معادن در کردستان پرداخت و اظهار داشت: ۱۸ گونه معدنی با ذخایر ۶۳۰ میلیون تن در استان داریم که ۱۷ طرح و پروژه در این حوزه در نظر گرفتیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در حوزه صنعت ۱۸ هزار و ۸۷۱ نفر، در حوزه تجارت ۱۷۵ هزار نفر و در حوزه معدن چهار هزار و ۹۰۰ نفر در استان فعالیت دارند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این نشست با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ مصرف داخلی وظیفه همگان است، گفت: دولت تمام توان را به تسهیلگری و رفع موانع بگذارد و تولیدکننده میز کیفیت را برای رقابت با کالای خارجی بالا ببرد.

سید کمال حسینی افزود: شرکت‌های پیشرانی همچون پتروشیمی و شرکت معدنی صبانور گردش مالی داخل استان ندارند و به چرخه مالی واحد‌های دیگر هم کمک نکردند.

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

۴۰ تولیدکننده برتر کردستان تجلیل شدند

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده