تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۲۶۸۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور هیات تجاری کشور عراق

‌می‌متالز - جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری همچنین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور هیات تجاری عراق در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

به گزارش می‌متالز، جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری همچنین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور هیات تجاری عراق در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

در این جلسه سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن پتانسیل‌های استان در زمینه صنعت و معدن، آینده روشنی را برای توسعه تجارت بین استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عراق به خصوص استان‌های دیاله و میسان پیش بینی نمود، همچنین موانع و چالش‌های پیش روی تجارت ایران و عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس روزبهان با اشاره به سهم ۷۱ درصدی کل صادرات استان‌به عراق افزود بر اساس آمار صادرات در سال ۱۴۰۰، میزان ۹/۱ میلیون دلار صادرات کالا‌های تولیدی این‌استان از گمرک استان و سایر گمرکات صورت گرفته که میزان ۶/۳ میلیون دلار به کشور عراق بوده است.

وی در پایان افزود؛ تنوع گروه‌های کالایی در بخش کلینیکر سیمان، پودر عصاره شیرین بیان و انواع محصولات آرایش و بهداشتی نشان از توانمندی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کالا‌های صادراتی دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده