تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۸۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید بر استقرار صنایع پایین دستی در کنار صنایع مادر/ شهرک تخصصی فولاد در استان فارس دنبال می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه تجارت در بازدید از مجتمع ذوب آهن پاسارگاد استان فارس بر استقرار صنایع پایین دستی در کنار صنایع مادر تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پیمان پاک امروز در ادامه سفر به استان فارس از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بازدید کرد و با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در صنایع اظهار داشت: خام‌فروشی تنها فروش مواد خام نیست بلکه باید در صنایع ایجاد ارزش افزوده کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز باید مشارکت کند و زنجیره را با استفاده از نیرو‌های بومی تکمیل کند، افزود: شهرک تخصصی فولاد و استقرار صنایع پایین دستی نیز در کنار این مجتمع از سوی نماینده مردم در مجلس دنبال می‌شود.

پیمان‌پاک با تاکید بر صادرات و تکمیل زنجیره این صنعت عنوان کرد: این امر مانع واردات شده و اقتصاد کشور هم توسعه پیدا می‌کند.

بنا بر این گزارش مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با هدف ایجاد یک مجتمع کامل فولادسازی از مرحله دریافت سنگ آهن از معدن تا تولید انواع فولاد‌های آلیاژی منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی در مهرماه ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

بنا به توضیحات ثقفی، مدیر تولید این مجتمع با بیان اینکه چرخه فولاد از سنگ تا شمش در ۳ پروژه در حال انجام است، گفت: سال گذشته یک میلیون تن صادرات این مجتمع بوده است.

به گفته وی با اعمال آخرین تغییرات تکنولوژیک قادر به شارژ گرم آهن اسفنجی به کوره ذوب بوده که از این طریق علاوه بر صرفه جویی در انرژی برق، گاز بیشترین افزایش سرعت ذوب‌گیری را درکارنامه مجتمع ثبت کرده است.

ثقفی افزود: واحد آهک سازی با ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن و نیز واحد گندله سازی مجتمع با ظرفیت سالانه ۳.۴ میلیون تن از اواسط سال ۱۳۹۹ وارد مدار تولید شده است واحد تولید و تغلیظ کنسانتره سنگ آهن در دست اجرا است که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان لزوم ایجاد صنایع پایین دستی در کنار مجتمع ذوب آهن گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر پیمانکار و در مجموع ۵ هزار نفر مشغول به‌کار هستند و با ایجاد صنایع پایین دستی اشتغال‌زایی چندین برابری می‌شود.

همچنین فرآیند‌های اجرایی ناحیه صنعتی کوار با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد، این ناحیه صنعتی در ۴۸ هکتار مساحت با ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و صنفی با اشتغال هزار نفر ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده