تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۶۹۶۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه:

هم‌راستا با صنعت سبز حرکت می‌‎کنیم

‌می‌متالز - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در تلاش است تا کمترین آلودگی زیست‌محیطی را ایجاد کند و به همین علت، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را برای اجرای طرح‌های مختلف به منظور تحقق صنعت سبز به نتیجه رسانده است.

به گزارش می‌متالز، محمد جواد براتی بیان کرد: فولاد مبارکه، اولین و تنها شرکتی است که در کشور گزارش استاندارد‌های GRI را تهیه و ارائه داده و مرجع بین‌المللی مربوطه آن را تایید کرده است.

وی افزود: تعامل و مشارکت با ذی‌نفعان، بخشی جدانشدنی از سازمان‌ها و یکی از حوزه‌های قابل توجه در شرکت‌ها است و هر سازمان در طول فعالیت‌های خود، ناچار به تعامل با ذی‌نفعان است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: در حال حاضر ذی‌نفعان در مجموعه‌ها این توانایی را دارند که بر فعالیت‌های یک شرکت تاثیر بگذارند و سازمان ناچار است با آن‌ها تعامل داشته باشد.

تعامل بالا با ذی‌نفعان، عاملی برای موفقیت فولاد مبارکه

براتی تصریح کرد: سازمان‌هایی که تعامل بیشتری با ذی‌نفعان خود داشته باشند، می‌توانند موفق‌تر باشند. سازمان باید انتظارات ذی‌نفعان خود را شناسایی و برطرف کند.

وی گفت: ذی‌نفعان، گروه‌هایی هستند که بر فعالیت‌ها، محصولات، خدمات و عملکرد شرکت تاثیر می‌گذارند و از آن تاثیر می‌پذیرند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: در خصوص مدیریت ذی‌نفعان، سه مدل را شاهد هستیم. پیشتر از واژه مدیریت استفاده می‌شد، اما امروز نمی‌شود بحث ارتباط با ذی‌نفعان را مدیریت نام‌گذاری کرد.

براتی ادامه داد: پیشتر تعامل با مشتریان را مدیریت بحران می‌نامیدند، اما بعد‌ها بحث مدیریت ذی‌نفعان مطرح شد و در نهایت سازمان‌های پیشرو در حال گذار از این مرحله هستند.

تدوین الگوی مشارکت ذی‌نفعان در فولاد مبارکه

وی تاکید کرد: فولاد مبارکه نیز در حال گذار از مرحله مدیریت ذی‌نفعان به تعامل با این عزیزان بوده و بیش از یک سال است که بحث الگوی مشارکت ذی‌نفعان فولاد مبارکه تدوین شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اذعان کرد: شناسایی و دسته‌بندی، اولویت‌بندی، شناسایی نیاز‌ها و انتظارات، اولویت‌بندی نیاز‌ها و انتظارات، پاسخ به آن‌ها و تهیه طرح مشارکت و در نهایت ارزیابی اثربخشی در این راستا در حال انجام است.

براتی با اشاره به اینکه معروف‌ترین سازندگان فولاد جهان همگام با کسب و کار‌های دیگر در دنیا گزارش پایداری ارائه می‌کنند، بیان کرد: مخاطب گزارش پایداری تمام ذی‌نفعان هستند و این گزارش شامل مواردی همچون فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است که GRI یکی از این استاندارد‌ها است.

وی افزود: فولاد مبارکه دارای بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پساب در کشور است تا بتواند علاوه بر کنترل میزان آب مصرفی در خطوط تولید، معضل پساب شهر‌های اطراف را حل کند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: قرار است ۶ شهر دیگر نیز به زودی در شبکه تصفیه پساب فولاد مبارکه قرار بگیرد تا بتواند در نهایت مصرف آب را به کمترین میزان برساند.

حرکت به سوی صنعت سبز؛ اولویت بزرگ‌ترین فولادساز کشور

براتی بیان کرد: فولاد مبارکه در پروژه‌های استراتژیک متعددی در کشور ایفای نقش کرده که یکی از این پروژه‌ها، خط انتقال نفت گوره به جاسک است و ثمرات پیدا و پنهانی را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور داشته است.

وی اضافه کرد: فولاد مبارکه در تلاش است تا کمترین آلودگی زیست‌محیطی را ایجاد کند و به همین علت، سرمایه‌گذاری‌های زیادی را برای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه اجرای پروژه‌های متعدد برای تحقق صنعت سبز به نتیجه رسانده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به عنوان شهروند شرکتی مسئولیت‌پذیر، اقدامات متعددی را در منطقه، استان و کشور انجام داده است و به ایفای نقش خود در جامعه می‌پردازد.

براتی تصریح کرد: از جمله اقدامات اجتماعی این شرکت، می‌توان به توسعه روابط با نمایندگان جامعه و مسئولان منطقه‌ای و کشوری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مشارکت در توسعه اقتصاد محلی و ملی و همچنین مشارکت و ساخت مراکز آموزشی و علمی، از دیگر مواردی است که فولاد مبارکه در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام می‌دهد.

ورزشگاه نقش جهان؛ نمونه‌ای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: عضویت در تشکل‌های حرفه‌ای و حمایت از همایش‌ها، پذیرش و آموزش کارآموزان و ارتباط با دانشگاه از دیگر موارد است.

براتی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های ورزشی در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بسیار گسترده است و به طور مثال حدود ۱۰۰ تیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند. علاوه‌براین، ورزشگاه نقش جهان با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی در قالب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به همت فولاد مبارکه در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده