تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۲۶۹۳۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۱۵ درصدی تولید در فولاد مبارکه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، از افزایش تولید فولاد خام در خرداد ماه امسال در این مجتمع عظیم صنعتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد یاسر طیب‌نیا بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، گروه فولاد مبارکه با تولید دو میلیون و ۹۹۱ هزار تن فولاد خام، رشد ۱۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و در خرداد ماه نیز با تولید ۸۶۶ هزار تن، افزایش ۱۵ درصدی را محقق کرده است. ضمن اینکه در خرداد ماه سال جاری، در تولید آهن اسفنجی با تولید یک میلیون و چهار هزار تن، رشد ۹.۹ درصدی و در حوزه کلاف گرم نیز با تولید ۵۹۳ هزار تن، رشد ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: متاسفانه هر سال، فولاد مبارکه در فصل تابستان و زمستان با محدودیت مصرف برق و گاز مواجه می‌شود. این امر باعث افت تولید در تمام خطوط و اجرای توقفات سالانه خطوط در زمان محدودیت انرژی برنامه‌ریزی سده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: بنا بر گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش ۱۰.۸ درصدی مواجه شده است. در حالی که گروه فولاد مبارکه توانست با ثبت موفقیت‌های مختلف در سه ماهه نخست امسال، موجبات تثبیت جایگاه دهم فولاد ایران در رتبه‌بندی جهانی فولاد را فراهم کند.

طیب‌نیا یادآور شد: طی ۶ ماه نخست سال جاری میلادی، تمام ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به جز هند، با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده