تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۶۹۳۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران:

فولاد مبارکه همواره درک درستی از شرایط بازار و مشتریان داشته است

فولاد مبارکه همواره درک درستی از شرایط بازار و مشتریان داشته است
‌می‌متالز - رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در جلسه‌ای با مدیران مدیریت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره درک درستی از شرایط بازار و مشتریان خود داشته است.

به گزارش می‌متالز، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران که به همراه جمعی از اعضای هیات‌مدیره و کارگزاران این تشکل از فولاد مبارکه بازدید می‌نمود در جلسه‌ای با مدیران مدیریت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره درک درستی از شرایط بازار و مشتریان خود داشته است.

حامد ضیایی با اشاره به تعاملات سازنده مابین فولاد مبارکه و انجمن، اظهار داشت: نه‌فقط در این شرایط که با کاهش قیمت‌ها مواجه هستیم، بلکه در همه احوال تلاش کرده‌ایم با گفتگو و تعامل دوطرفه مشکلات را مدیریت و مرتفع نماییم. در فرهنگ سازمانی فولاد مبارکه این‌گونه نیست که شرکت فقط منافع خود را مدنظر قرار دهد و نسبت به مشکلات صنایع پائین‌دست بی‌تفاوت باشد.

وی با تأکید بر این‌که اگر از یک مرحله به بعد برای اعضای انجمن امکان و توان خرید سلب شود، به‌یقین تولیدکننده اصلی هم متضرر خواهد شد، گفت:ازاین‌رو با گفتگو ارائه نظر‌های کارشناسی بین طرفین تلاش خواهیم کرد شرایطی فراهم کنیم تا هم در تولید و فروش و هم در زنجیره مشتریان به مداومت برسیم. ما باید تلاش کنیم با پیش‌بینی‌های اقتصادی کارآمد و درک درست از تولید، بازار و مشتری به راهکار‌هایی دست‌یابیم که برای بالادست و پایین‌دست و رده‌های میانی و مشتری نهایی بهترین شرایط ایجاد شود.

حامد ضیایی ادامه داد: این انجمن در راستای کار تشکلی که حتما برای کل مجموعه صنفی و مشتری‌های هر صنف و زنجیره‌های تولیدکنندگان بالادست و پایین‌دست فولاد نتیجه‌بخش خواهد بود، باهدف ایجاد همدلی و یک‌صدایی و تجمیع نظرات و حرکت به سمت کار جمعی ایجاد شده است. در این راستا انجمن در ذیل اتاق بازرگانی ایران که پارلمان بخش خصوصی است تشکیل‌شده و اعتقاد ما این است که رستگاری اقتصاد در کشور از طریق اتاق بازرگانی میسر خواهد بود. باید تصدی‌گری دولت از این طریق کم بشود و اختیارات مخصوصا اقتصادی به بخش خصوصی آن‌هم از طریق کانال اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های استانی و شهرستانی تفویض شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران بابیان این‌که این انجمن در ایران ۶۰۰ کارخانه تولید سازه فولادی را در زیرگروه خود دارد، ادامه داد: بسیاری از اعضا وظیفه صادرات به کشور‌های منطقه را با ظرفیت حدود ۴ میلیون تن بر عهده‌دارند.

وی از وجود ظرفیت اشتغال حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در این حوزه خبر داد و با اشاره به اهمیت تولید محصولات کیفی در حوزه ساختمان تصریح کرد: انجمن از دیرباز به این نکته توجه ویژه داشته است. ازاین‌رو سال‌هاست که کار صنعت ساختمان و سازه مهندسی‌شده است و در این راستا در همه کارخانه‌های صنف واحد طراحی و QC بنانهاده شده است. البته با طراحان و جامعه مهندسین مشاور و انجمن علمی سازه‌های فولادی نیز مشارکت داشته و داریم. در همین راستا از شرکت فولاد مبارکه نیز برای حضور در کنفرانس آذرماه دعوت به عمل‌آورده‌ایم.

ضیایی در خصوص نتایج حاصل از جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران با مدیران فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: جلسه خوبی بود؛ و مدیران فروش داخلی فولاد مبارکه هوشمندانه و منطقی خواسته‌های اعضای انجمن را شنیدند و مقرر شد راهکار‌های ارائه‌شده نهایی و به‌کار گرفته شود.

بررسی اعطای اعتبارات بلندمدت‌تر به مشتریان فولاد و کاهش عرضه محصولات در بورس کالا

محمد تاجمیر ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه نیز در خصوص اهمیت و نتایج این جلسه گفت: جلسه باهدف بهبود ارتباط فولاد مبارکه و مشتریان سازه‌های فلزی، بهبود تعاملات با فولاد مبارکه و انجمن سازه‌های فلزی، ارتقاء سطح کیفی محصولات فولاد مبارکه و شناسایی انتظارات مشتریان برگزار شد.

محمد تاجمیر ریاحی از مطرح‌شدن مباحث مفید و کاربردی در این جلسه خبر داد و گفت: یکی از این موارد استفاده از محصولات کیفی در سازه‌های فلزی بود که در این خصوص تبادل‌نظر شد و شرکت را بر آن داشت تا راهکار‌های مؤثر در حوزه بهبود کیفیت محصول در حوزه سازه‌های فلزی را دنبال و اجرایی نماید تا بدین‌وسیله سازه‌های مقاوم‌تر و سبک‌تر در جریان احداث بنا‌ها به کار گرفته شود؛ لذا در همین راستا شناسایی نیاز‌ها و انتظارات انجمن مطرح شد که امیدواریم فولاد مبارکه بتواند این توقعات را به بهترین شکل برآورده نماید.

وی با تأکید بر این‌که کاهش شدید قیمت‌ها در بازار و دست‌یابی به راهکار‌های مناسب برای گذر از این شرایط، اهمیت برقراری تعامل هرچه بیشتر بین فولاد مبارکه و انجمن و سایر مشتریان را دوچندان نموده است گفت: در پایان این جلسه پیشنهاد‌های اعطای اعتبارات بلندمدت‌تر به مشتریان فولاد و کاهش عرضه محصولات در بورس کالا مطرح گردید که مقرر شد فولاد مبارکه با هماهنگی وزارت صمت این موضوعات را اجرایی نماید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده