تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۷۱۱۴۳
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت:

۳۷۲ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی هفته دولت افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از افتتاح ۳۷۲ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در هفته دولت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، "علی رسولیان" روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۵۵ طرح عمرانی و زیرساختی استان یزد با گرامیداشت هفته دولت افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف آب، برق و گاز است.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌های به بهره برداری رسیده در هفته دولت مربوط به استان یزد است به اهمیت زیرساخت‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: امسال هشت هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص یافته است؛ همچنین در سفر‌های رییس جمهور هم ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شد.

وی تقویت شهرک‌های خورشیدی را یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت اعلام کرد و با بیان اینکه طبق توافق با وزارت نیرو، شهرک خورشیدی در یزد هم راه اندازی میشود، اظهار داشت: پارسال هفت هزار هکتار به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شد که نسبت به سال قبل از آن چهار برابر بیشتر بود و امسال هم ۶ هزار هکتار دیگر اضافه میشود.

رسولیان، تامین آب را یکی از مشکلات نواحی صنعتی ذکر کرد و با بیان اینکه برخی از واحد‌ها آب را از محل پساب تامین می‌کنند و به همین خاطر امسال ۴۰ میلیون متر مکعب آب خریداری شد گفت: ۲۶۷ تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است که ۳۵ هزار متر مکعب آب در این تعداد تصفیه خانه استفاده می‌شود.

وی ۴۳ درصد اشتغال کشور را متعلق به صنایع کوچک دانست و افزود: این حوزه نیاز به حمایت دارد؛ یکی از مشکلات این صنایع تامین مالی است و منتظر مشارکت بانک‌ها هستیم.

امروز با حضور معاون وزیر صمت ۵۵ طرح عمرانی و زیرساختی با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی فولاد، یزدمهر، بافق، تفت ۲، میبد ۲، صدوق، بهاباد، یزد، جهان آباد و اردکان استان یزد افتتاح شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده