تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۷۱۵۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت گیلان خبرداد؛

توقف عملیات یک معدن بدون مجوز در گیلان

‌می‌متالز - با دستور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ عملیات معدنی که به بهانه تعریض و پیچ بری جاده انجام می‌شد، متوقف شد.

به گزارش ‌می‌متالز، تیمور پور حیدری در بازدید سرزده از معادن رستم آباد و رودبار ضمن برخورد قانونی با عملیات معدنی فاقد مجوز گفت: اجازه نخواهیم داد به اسم پیچ بری و تعریض جاده‌ای بر انفال دولت و مردم تعرض شود.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های معدنی تحت هر عنوانی باید قانونمند و در چارچوب موازین مربوطه باشد.

پور حیدری در این بازدید که با حضور پرسنل نیروی انتظامی از ادامه این فعالیت بدون مجوز این معدن جلوگیری کرد، اظهار داشت: با هرگونه فعالیت معدنی بدون مجوز که قوانین معادن در آن اجرا نمی‌شود و در نتیجه آن مسوول فنی معدن در آن حضور ندارد برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در فعالیت‌های معدنی تحت عنوان پیچ بری حتما باید کارشناسان ناظر راهداری و نظام مهندسی معدن در محل فعالیت تا اتمام کار به منظور رعایت اصول فنی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی در محل حضور داشته باشند.

مدیرکل صمت گیلان در مسیر بازدید خود از چند معدن شن و ماسه، واریزه کوهی، سنگ لاشه و کارگاه دانه بندی و فرآوری شن ماسه به اتفاق و مدیران و کارشناسان حوزه معدن با تخلف عملیات معدنی در مجاورت جاده مواجه و دستور توقف عملیات معدنی را صادر کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده، گیلان دارای ۴۰ معدن فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده