به گزارش میمتالز، در این نشست حسین فرهید زاده سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: یکی از پیشتازترین تلفنها و سامانههای خدمت رسان به مردم، تلفن ۱۲۴ است.
وی افزود: این سامانه در بستر مناسبی شکل گرفته که در آن شکایت مردم در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد. البته در سالهای اخیر زیرساختهای نرم افزاری لازم آن توسعه نیافته و با مشکلاتی روبرو شده بود. اما با استقرار دولت سیزدهم و برنامهها و تمهیدات وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در راستای پاسخگویی مناسب به مردم، این موضوع بعنوان یکی از اهداف و برنامههای وزیر در پاسخگویی مناسب و سریع به مردم و دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و ارتباط دو سویه به آنها مدنظر قرار گرفته است.
سرپرست سازمان حمایت همچنین ادامه داد: این سامانه درحال حاضر علاوه بر تبادل اطلاعات، نظرات، مشکلات و شکایات مردم را نیز دریافت و پیگیری مینماید. این مرکز بعنوان یک رابط اصلی برای ارائه خدمات به مردم در تمام موضوعات مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش ارتباطی یافته و با توسعه زیرساختهای مناسب نرم افزاری در حداقل زمان مطالبات را پیگیری و منعکس مینماید.
وی همچنین اضافه کرد:، اما کماکان یکی از راههای اصلی طرح موضوعات شکایات مردم در زمینه صنفی و تخلفات واحدهای اقتصادی از طریق تلفن ۱۲۴ است.
فرهید زاده تصریح کرد: با توجه به ارتباط موضوع این سامانه با وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پاسخگویی بهنگام، دسترسی سریع به مطالبات، استفاده از آخرین اطلاعات و آمار در راهنمایی مخاطبین بسیار مورد تاکید است.
وی همچنین به ارتباط این سامانه و سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا)؛ پرداخت و متذکر شد: سامانه سیمبا به نرم افزار مربوط به تلفن ۱۲۴ متصل است و ضمن پیگیری شکایات بصورت برخط موضوع در رسیدگی به واحدهای بازرسی و نظارت قرار میگیرد؛ و انعکاس نتیجه مطلوب برای تماس گیرندگان انجام میشود این سامانه نسبت به تسریع و پاسخگویی بهنگام به متقاضیان موثر عمل نموده و تداوم ارتباط و رفع مشکلات این ارتباط منجر به افزایش بهره وری و کاهش نارضایتی مردمی میشود.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه ضمن پاسخ به سوالات همکاران سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها موارد درخواستی برای رفع مشکلات و هرچه بهینه شدن این سامانه بود مطرح و بحث و تبادل نظر گردید.
منبع: شاتانیوز