تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۸۷۶۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه‌ تجارت مطرح کرد؛

ارائه خدمات گسترده به شرکت‌های تولیدی و صادراتی به قاره آفریقا

ارائه خدمات گسترده به شرکت‌های تولیدی و صادراتی به قاره آفریقا
‌می‌متالز - در همایش بررسی ظرفیت‌های تجاری اقتصادی شمال آفریقا، ضمن آشنایی تجار با فوت و فن تجارت با این کشورها، مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه‌تجارت از ارائه خدمات گسترده به شرکت‌های تولیدی و صادراتی به قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، همایش بررسی ظرفیت‌های تجاری شمال‌آفریقا توسط اداره‌کل آفریقای سازمان توسعه‌تجارت ایران و با هدف بررسی ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی کشور‌های شمال‌آفریقا با حضور سفرای کشور‌های شمال‌آفریقا، رایزنان بازرگانی کشور‌های هدف، دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال‌آفریقا وزارت امورخارجه و جمع کثیری از تجار و علاقه‌مندان به فعالیت‌های اقتصادی در شمال‌آفریقا به میزبانی سازمان توسعه‌تجارت ایران برگزار شد.

در این رویداد که سومین همایش از سلسله همایش‌های معرفی ظرفیت‌های تجاری قاره آفریقا بود، بر شناخت دقیق فرصت‌های بالقوه و بالفعل تجاری قاره‌آفریقا، تمرکز ویژه بر مزیت‌های صادراتی جمهوری‌اسلامی، تسهیلات و مشوق‌های حمایتی موجود در شمال‌آفریقا و لزوم بهره‌گیری از مشاوران و خبرگان امر برای ورود به بازار بزرگ شمال‌آفریقا تاکید شد.

در ابتدای این همایش، «سید‌محمد‌صادق قنادزاده» مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه‌تجارت ایران با برشمردن ویژگی‌های کم‌نظیر قاره آفریقا به تشریح برخی موانع موجود پرداخت و از لزوم همگرایی بیشتر در تمامی ارکان نظام برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های قاره بکر آفریقا گفت.

وی همچنین با برشمردن مجموعه اقدامات گسترده سازمان توسعه‌تجارت ایران در جهت ایجاد و افزایش شناخت دو طرفه بین ایران و کشور‌های قاره آفریقا، به حضور در ۴ رویداد بزرگ نمایشگاهی آفریقا، تبادل بیش از ۱۰۰ هیات تجاری، بر گزاری سلسله همایش‌های معرفی ظرفیت‌های تجاری آفریقا، اعزام قریب‌الوقوع ۳ رایزن به مناطق مختلف آفریقا و نشست‌های تخصصی متعدد با اتحادیه‌ها و سندیکا‌های صادراتی کشور طی ۹ ماهه گذشته اشاره کرد.

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه‌تجارت ایران با بیان اینکه ظرفیت بالای مراکز تجاری زیر نظر سازمان توسعه‌تجارت ایران در کشور‌های هدف به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ورود به بازار است، افزود: شبکه‌ای بالغ بر ۸ مرکز تجاری در سرتاسر قاره آفریقا فعال شده و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکت‌های تولیدی و صادراتی که بنای حضور در بازار آفریقا را دارند، می‌پردازند.

به گفته وی این مراکز در کشور‌های کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل‌عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای‌جنوبی مستقر و این شبکه تا پایان سال تکمیل می‌شود.

در ادامه این همایش، «مهدی شوشتری» دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال‌آفریقا این وزارتخانه با بیان اهمیت راهبردی کشور‌های شمال‌آفریقا از آمادگی تمامی سفرا و نمایندگی‌های جمهوری‌اسلامی برای مشورت، مساعدت و همکاری با تجار و صادرکنندگان ایرانی خبر داد.

وی با تاکید بر اولویت صدور خدمات فنی‌مهندسی و سرمایه‌گذاری در کشور‌های شمال‌آفریقا افزود: توجه ویژه شرکت‌ها به قوانین حمایتی و همچنین ضوابط خاص کشور‌های شمال‌آفریقا، پیش از ورود از لازمه‌های مهم فعالیت در این کشورهاست.

در ادامه این رویداد؛ رایزن بازرگانی کشور الجزایر به تشریح سیاست‌های حمایت از سرمایه‌گذاران در این کشور پرداخت و از نسخه جدید قانون سرمایه‌گذاری الجزایر به‌عنوان یک فرصت تاریخی برای ورود شرکت‌های ایرانی یاد کرد.

همچنین در این همایش دو‌تن از مدیران مراکز تجاری ایران در کشور‌های الجزایر و کامرون به معرفی خدمات خود و تشریح چگونگی انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در کشور‌های متبوع پرداختند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده