تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۶۱۸
کد خبر: ۲۷۱۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

تلفن ۱۲۴ یکی از سامانه‌های ِپیشتاز در خدمت رسانی به مردم است

‌می‌متالز - همایش و نشست مسوولان مراکز یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تبیین ساختار جدید نظام پاسخگویی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست حسین فرهید زاده سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: یکی از پیشتازترین تلفن‌ها و سامانه‌های خدمت رسان به مردم، تلفن ۱۲۴ است.

وی افزود: این سامانه در بستر مناسبی شکل گرفته که در آن شکایت مردم در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. البته در سال‌های اخیر زیرساخت‌های نرم افزاری لازم آن توسعه نیافته و با مشکلاتی روبرو شده بود. اما با استقرار دولت سیزدهم و برنامه‌ها و تمهیدات وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در راستای پاسخگویی مناسب به مردم، این موضوع بعنوان یکی از اهداف و برنامه‌های وزیر در پاسخگویی مناسب و سریع به مردم و دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و ارتباط دو سویه به آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

سرپرست سازمان حمایت همچنین ادامه داد: این سامانه درحال حاضر علاوه بر تبادل اطلاعات، نظرات، مشکلات و شکایات مردم را نیز دریافت و پیگیری می‌نماید. این مرکز بعنوان یک رابط اصلی برای ارائه خدمات به مردم در تمام موضوعات مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش ارتباطی یافته و با توسعه زیرساخت‌های مناسب نرم افزاری در حداقل زمان مطالبات را پیگیری و منعکس می‌نماید.

وی همچنین اضافه کرد:، اما کماکان یکی از راه‌های اصلی طرح موضوعات شکایات مردم در زمینه صنفی و تخلفات واحد‌های اقتصادی از طریق تلفن ۱۲۴ است.

فرهید زاده تصریح کرد: با توجه به ارتباط موضوع این سامانه با وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پاسخگویی بهنگام، دسترسی سریع به مطالبات، استفاده از آخرین اطلاعات و آمار در راهنمایی مخاطبین بسیار مورد تاکید است.

وی همچنین به ارتباط این سامانه و سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا)؛ پرداخت و متذکر شد: سامانه سیمبا به نرم افزار مربوط به تلفن ۱۲۴ متصل است و ضمن پیگیری شکایات بصورت برخط موضوع در رسیدگی به واحد‌های بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد؛ و انعکاس نتیجه مطلوب برای تماس گیرندگان انجام می‌شود این سامانه نسبت به تسریع و پاسخگویی بهنگام به متقاضیان موثر عمل نموده و تداوم ارتباط و رفع مشکلات این ارتباط منجر به افزایش بهره وری و کاهش نارضایتی مردمی می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه ضمن پاسخ به سوالات همکاران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها موارد درخواستی برای رفع مشکلات و هرچه بهینه شدن این سامانه بود مطرح و بحث و تبادل نظر گردید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده