تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۰۱۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان حمایت مطرح کرد:

حمایت از تولیدکنندگان، از راهبرد‌های کلیدی سازمان حمایت است/ نخبگان، ظرفیت‌هایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور هستند

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان حمایت از تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌های متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی خبر داد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان، از راهبرد‌های کلیدی این سازمان است.

به گزارش می‌متالز، «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت، در بازدید از شرکت‌های برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهارکرد: با توجه به سلیقه بازار، تکانه‌های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می‌شود.

وی افزود: استفاده از روش‌های علمی به‌منظور ارزیابی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان باید بیش از پیش مورد توجه باشد، زیرا توسعه، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روش‌های عملی، بروز و استراتژیک است تا بتوانیم صنعت کشور را به پویایی برسانیم.

تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌های متقاضی

مدیرعامل سازمان حمایت از تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌های متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی خبر داد و افزود: این کمیته مشورتی به‌منظور بازنگری در ضوابط و آئین‌نامه اجرایی مربوطه در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است بدانیم نقش دولت و حاکمیت در مقام تنظیم‌گیری و تسهیل‌گری برای رفع موانع اقتصادی کشور کمتر از نقش بخش خصوصی است؛ لذا استفاده از نخبگان، اتحادیه‌ها، سندیکا‌ها و. از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به بهبود هر چه بیشتر اجرای این فرایند کمک کند، یادآور شد: در این راستا ما به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی اعلام آمادگی می‌کنیم که تا در این زمینه از تجربیات، نظرات و ظرفیت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و سندیکا‌ها بهره‌مند شویم.

فرهیدزاده در ادامه نقش نخبگان را در تدوین برنامه بهبود اصلاح روش‌ها و فرآیند‌های کار ارزیابی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: معتقدم هیچ‌کس نمی‌تواند بهتر از نخبگان در مورد پویایی و اثربخشی صنعت نظر بدهد، لذا تلاش ما باید در بهره‌گیری درست و مناسب از این افراد به‌عنوان سرمایه‌های علمی کشور در بحث اصلاح روش‌ها و فرآیند‌های کار ارزیابی باشد.

نخبگان جامعه، ظرفیت‌هایی برای شناسایی و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند

وی خواستار ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهشی به‌منظور بازبینی و اصلاح مدل ارزیابی شاخص‌های شرکت‌های متقاضی در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد و افزود: باید به این باور داشته باشیم که نخبگان جامعه، ظرفیت‌هایی برای شناسایی و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند و باید در فضای حال حاضر از این استعداد‌ها به نحو احسن استفاده شود.

مدیرعامل سازمان حمایت با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری با بهره‌گیری از تمام این ظرفیت‌ها شاهد تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف کنندگان باشیم، اضافه کرد: سازمان حمایت، به‌عنوان پل ارتباطی بخش خصوصی با دولت می‌تواند با هماهنگی با کارشناسان و دستگاه‌های مرتبط، ظرفیت‌سازی مناسب و انعکاس مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های تولیدکنندگان کالا و خدمات، نقش موثر و محوری در رفع مشکلات و تنگنا‌های این حوزه ایفا کند.

وی در ادامه سازمان حمایت را به دو بال تشبیه کرد و توضیح داد: این سازمان تنها دستگاهی است که ضمن برقراری ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و حمایت همزمان از مصرف کنندگان و تولیدکننده و تسهیل تعامل بین دولت و بخش خصوصی، می‌تواند قدرت تصمیم گیری و اثرگذاری سیاست‌های دولت را افزایش دهد.

فرهیدزاده با اشاره به چالش‌ها و موانع شرکت‌های پخش در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی موضوعی که در ارتباط با شبکه توزیع کالا در کشور می‌بایست مدنظر قرار گیرد، انتقال کالا‌ها با صرف کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان و درنهایت رعایت بیشتر حقوق مصرف کنندگان است. صنعت توزیع و پخش کشور رسالت خطیر را برعهده دارد که سعی داریم با حمایت دولت و همراهی تولیدکنندگانی که با صنعت پخش در ارتباط هستند مشکلات موجود در این صنعت را برطرف کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده