تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۷۱۹۸۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

یزدتایر صادرکننده برگزیده استان یزد با کسب بالاترین امتیاز در گروه صنایع شیمیایی در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - هتل ارگ جدید یزد میزبان آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان یزد بود.

به گزارش می‌متالز، چهارشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱، هتل ارگ جدید یزد میزبان آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان یزد بود. در این آیین که با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صمت استان یزد، مدیرکل دادگستری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعداد دیگری از مدیران ارشد ادارات و نهاد‌های دولتی و همچنین جمع زیادی از مدیران واحد‌های صنعتی، معدنی و فعالان اقتصادی استان یزد برگزار گردید، از ۲۷ صادر کننده نمونه در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، بازرگانی و خدمات با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

مجتمع صنایع لاستیک یزد نیز با کسب بالاترین امتیاز در گروه صنایع شیمیایی به عنوان صادر کننده نمونه استان یزد در سال ۱۴۰۰ برگزیده و لوح تقدیر و تندیس این آیین را از مسوولان ارشد استان دریافت نمود.

در ابتدای مراسم محمدرضا قمی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یزد، ضمن خیرمقدم و بیان تاریخچه‌ای از برگزاری این آیین، به بیان بخشی از پتانسیل‌های موجود استان یزد برای صادرات محصولات تولیدکنندگان استان و برخی موانع بر سر راه آن‌ها پرداخت.

در ادامه، رییس سازمان صمت استان یزد با تقدیر از تلاش‌های صنعت گران و تولیدکنندگان استان یزد در زمینه صادرات گفت: صادرات کالا‌های تولیدی استان در زمینه‌های مختلف جزو برنامه محوری و همیشگی است که با جدیت پیگیری می‌شود. محمدرضا علمدار یزدی افزود: هم‌اکنون به دلیل ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد شاهد تولید یک هزار و ۴۰۰ قلم کالای مختلف هستیم و این فرصت بسیار خوبی است.

وی اظهار کرد: از این میزان، ۴۱۰ قلم کالای تولیدی در استان به بیش از ۹۰ کشور جهان صادر می‌شود. در سال گذشته از محل صادرات کالا‌های مختلف بیش از ۴۹۱ میلیون دلار نصیب استان یزد شده و امسال با برنامه‌ریزی و همت و همراهی صادرکنندگان این روند افزایش می‌یابد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: یکی از مهمترین پایه‌های امنیت برای کشور توجه به موضوع صادرات و استفاده از بازار‌های مختلف جهانی و منطقه‌ای به خصوص بازار کشور‌های همسایه است.

محمد صالح جوکار در این مراسم با قدردانی از فعالان تولیدی و اقتصادی و صادرکنندگان ادامه داد: اگر بخواهیم پایه‌های امنیت کشور خود را بیش از قبل تقویت کنیم باید در زمینه تولید و صادرات با همکاری بخش‌های مختلف و برنامه‌ریزی به روز، استفاده مناسب داشته باشیم.

وی اظهار کرد: توجه به موضوع کیفیت و قیمت در کنار رعایت نیاز بازار‌های هدف و استانداردسازی، موضوع مهمی است که نقش کلیدی در رونق صادرات کشور و استان دارد.

در این همایش استاندار یزد نیز در سخنانی به اهمیت تولید، صنعت و صادرات برای استان با همکاری بخش‌های مختلف اداری و فعالان اقتصادی اشاره کرد و از تمامی تلاش‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد قدردانی نمود.

مهران فاطمی افزود: یکی از مهمترین مباحث در حوزه اقتصادی برای کشور، موضوع صادرات کالا به کشور‌های مختلف است و باید یزد به دلیل ظرفیت‌های خوبی که دارد روز به روز تقویت شود.

وی اظهار کرد: برای ارتقای تراز اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال موضوع صادرات نقش اساسی دارد و باید در این ارتباط که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته بیش از گذشته فعالیت لازم به عمل آید.

در پایان این مراسم از ۲۷ صادرکننده نمونه و برگزیده استان یزد در سال ۱۴۰۰ با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی به عمل آمد.

قائم مقام معاونت بهره برداری جناب آقای افخمی، و مدیر اداری و منابع انسانی جناب آقای دهقان منشادی به نمایندگی از مجتمع صنایع لاستیک یزد در این مراسم حضور یافته و لوح تقدیر و تندیس این همایش را از مسوولین ارشد استان دریافت نمودند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده