تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۷۲۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی در نشست با اصحاب رسانه:

فردا؛ وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی می‌شود/ بررسی برنامه هفتم توسعه قبل از لایحه بودجه ۱۴۰۲

‌می‌متالز - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ظرف امروز و فردا وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی می‌کنیم، گفت: خوشبختانه دولت ۳۷ محور برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده است و امیدواریم تا قبل از آمدن بودجه سال آینده به مجلس در فصل پاییز بررسی شود.

به گزارش می‌متالز، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست امروز عصر سه‌شنبه ۸ شهریور ماه خود به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از عملکرد یکساله دولت سیزدهم پرداخت و گفت: این هفته، هفته پر کاری برای اطلاع رسانی دولت بوده است. امروز رهبر معظم انقلاب توفیقاتی را برای دولت بیان کردند که یک موردش نسبت به معاون پارلمانی بود، فرمودند یکی از نقاط این دولت از بین بردن حس رقابت بین قوا بود، این ماموریت ما در معاونت پارلمانی بود که همدلی و همراهی بین مجلس و دولت بر قرار شود.

معان پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اگر امروز عنوان می‌شود که تذکرات نسبت به دولت کمتر شده است و استیضاحی صورت نگرفته است به دلیل این همراهی و همدلی است، حتی اگر جای حرفی هم زده شده است ما در مواردی پاسخ ندادیم. در روز‌های اخیر گزارشی منتشر شد که آقای رئیسی بیشترین تذکرات را از نمایندگان گرفته اند این گونه نیست.

وی تصریح کرد: در طول یکسال حدود ۲ هزار سوال از دولت مطرح شده و نمایندگان از پرسیدن حدود هزار سوال به دلیل تبیین موضوعات یا توضیحاتی که دریافت کردند، منصرف شدند. البته این گزارش مربوط به نظارت مجلس از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ بوده است و بخش عمده از این سوالات مربوط به دولت و رئیس جمهور قبل است.

وزیر کار به مجلس معرفی می‌شود

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص معرفی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس، گفت: امروز یا فردا این موضوع نهایی می‌شود و ما وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می‌کنیم. در وقت قانونی وزیر معرفی می‌شود و امیدواریم با رأی اعتماد مجلس کار را به خوبی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: علت این که معرفی وزیر کار به طول انجامید برای این بود که گزینه‌های متعددی مطرح بود و ما باید فردی با تجربه، توانمند و کار آمد را انتخاب می‌کردیم که توانایی اداره وزارتخانه کار را داشته باشد.

بازگشت امید و اعتماد مردم از مهم‌ترین توفیقات دولت سیزدهم

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: امروز رهبری ۹ توفیق برای دولت برشمردند که مهم‌ترین آن را بازگشت امید و اعتماد مردم نام بردند و ایشان از سفر‌های استانی رئیس جمهور و تلاش و مجاهدت‌های تشکر کردند. ایشان فرمودند ارتباطات با مردم را ادامه دهید و آنان را در حوزه‌های مختلف مشارکت دهید. ایشان در بحث اولویت‌ها فرمودند اقتصاد اولویت ما است. رهبری همچنین در تولید و امنیت اقتصادی توصیه‌های کردند و در بخش مسکن تاکیداتی داشتند و گفتند قیمت خانه و اجاره سر سام‌آور است که بسیار خوب است وعده‌های رئیس جمهور در این بخش محقق شود.

لغو تحریم‌ها کافی نیست

وی درباره آخرین وضعیت برجام و اقدامات مجلس گفت: مجلس یک قانون اقدامات راهبردی را دارد که دولت به آن پای بند است. قانون راهبردی را قبول داریم. دولت و مجلس بر منافع ملی تاکید دارند. هر دو معتقد هستیم باید راستی آزمایی صورت گیرد این که بگویند تحریم‌ها را برداشتیم که کافی نیست. در دور قبل گفتند برجام انجام شد، اما ترامپ که رفت شرکت‌های خارجی از ایران رفتند برای همین تضمین لازم است.

وی تاکید کرد: دولت از ابتدا دو سناریو داشته یک توافق برجام، دو عدم توافق؛ ما ملت را معطل توافق نگذاشته‌ایم، اگر توافق شود ما هم استقبال می‌کنیم.

دولت ۳۷ محور برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده است

حسینی درباره آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند سیاست‌های کلی را بررسی کردند، برای رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود ایشان هم مواردی که صلاح بدانند به دولت ابلاغ می‌کنند. رهبری تاکید داشتند این برنامه مساله محور باشد خوشبختانه دولت ۳۷ محور را تدوین کرده است و امیدواریم تا قبل از آمدن بودجه به مجلس در فصل پاییز بررسی شود.

اکثریت مصوبات سفر‌های استانی اتمام طرح‌های نیمه تمام است

وی در خصوص پیگیری‌های سفر‌های استانی دولت، بیان کرد: مصوبات این سفر‌ها در حال پیگیری است. اکثریت این مصوبات اتمام طرح‌های نیمه تمام است. در همین هفته گذشته وزرا در استان‌ها حضور داشتند و گزارشی که امروز مرتضوی دادند قابل قبول بود و رهبری این را یکی از توفیقات دولت برشمردند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده