تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۲۶۲۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

طاهری: خودروسازان کره‌ای نباید در اولویت واردات باشند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی با توجه به همراهی کامل این کشور با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، نباید در مسئله واردات خودرو در اولویت قرار گیرند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با اشاره به برخی مفاد آیین نامه اجرایی واردات خودرو که اخیراً توسط وزارت صمت منتشر شد، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های این آیین نامه این است که اگر واردکنندگان خودرو علاوه بر توجه به اقتصادی بودن خودروی وارداتی، تکنولوژی ساخت آن را نیز وارد کشور کنند، امتیازات ویژه‌ای به او داده می‌شود.

وی افزود: همچنین این امتیاز برای واردکنندگان در نظر گرفته شده که در صورت واردات تکنولوژی ساخت خودرو به کشور از حمایت‌های ویژه دولتی همچون کاهش عوارض گمرکی واردات، پرداخت تسهیلات بانکی و تسهیل فروش خودرو‌های وارداتی توسط شرکت‌های مذکور با در نظر گرفتن تسهیلات بانکی ویژه به خریداران خودرو‌های این شرکت ها، برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس، اضافه کرد: مجلس در مورد نام شرکت‌های خودروسازی، ملاحظه خاصی ندارد، ولی قطعا شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی با توجه به همراهی کامل این کشور با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، نباید در مسئله واردات خودرو در اولویت اول قرار گیرند.

طاهری با اشاره به گرفتن تضمین‌هایی از خودروسازان خارجی برای جلوگیری از خلف وعده آنها، گفت: پارامتر مهمی که باید در واردات خودرو در نظر گرفته شود، مقاوم کردن واردات و صادرات و توجه به این مساله است که نباید واردات ما از یک شرکت خاص باشد که آسیب پذیری ما را بالا ببرد. به طور مثال واردات خودرو را منوط به فروش نفت کنیم و بگوییم هر کشوری که قصد صادرات خودرو به ایران را دارد باید در قبال آن از ایران نفت و فرآورده‌های آن‌ها را بخرد.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده