تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۲۷۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ایجاد بورس بین‌الملل باعث جذب سرمایه و تامین مالی تولید می‌شود

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت در راستای تقویت جایگاه بورس بین‌الملل باید ضمانت‌های دولتی در این خصوص قرار دهد و باید دست بورس بین‌الملل را باز بگذارد تا کارایی این بورس به حداکثر خود برسد.

به گزارش می‌متالز، حسین محمودی اصل با اشاره به مزایای راه‌اندازی بورس بین‌الملل اظهار داشت: در تاسیس بورس بین‌الملل عاملی که مهم‌تر از ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور است، ماندگاری سرمایه‌گذار خارجی در اقتصاد ایران است که می‌تواند مزایایی را با خود برای کشور به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: بورس بین‌الملل زمینه‌ساز ایجاد فضا برای توسعه کشور است و این بورس می‌تواند با ابزار‌هایی که ارائه می‌کند منجر به تداوم و ماندگاری سرمایه‌گذاری خارجی در کشور شود.

محمودی اصل با تاکید بر اینکه ایران دارای شرکت‌های توانمند و بسیار بزرگ در حوزه پالایشی و پتروشیمی است که حاشیه سود این شرکت‌ها نسبت به حاشیه سود شرکت‌های جهانی مناسب‌تر خواهد بود، گفت: در چنین شرایطی قطعاً عرضه سهام در بورس بین‌الملل مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این تحلیلگر بازار‌های مالی با بیان اینکه بورس بین‌الملل در آستانه تاسیس است و باید برای آن ابزار‌های متنوع تعریف کرد، ادامه داد: اساسنامه و آیین‌نامه‌های مربوطه را باید طوری طراحی کرد که تاثیرگذاری آن در اقتصاد ایران افزایش یابد.

وی عنوان کرد: دولت در راستای تقویت جایگاه بورس بین‌الملل باید ضمانت‌های دولتی در این خصوص قرار دهد و باید دست بورس بین‌الملل را باز بگذارد تا کارایی بورس بین‌الملل به حداکثر خود برسد؛ در این شرایط این بورس بهتر می‌تواند کمک‌کننده به جذب سرمایه‌ها و تامین مالی تولید باشد.

تاسیس بورس بین‌الملل باعث تقویت بازار سرمایه می‌شود

محمودی اصل در پایان تاکید کرد: چند سالی است که تاسیس بورس بین‌الملل مطرح شده است، اما هیچ یک از رؤسای سازمان بورس نتوانستند بورس بین‌الملل را اجرایی کنند و رئیس فعلی سازمان بورس قادر به انجام اقدام بزرگی در این زمینه بوده است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: رئیس کنونی سازمان بورس به خوبی در حال تقویت بازار سرمایه است و تاسیس بورس بین‌الملل نیز می‌تواند کمک شایانی به تقویت بازار سرمایه کشور کند.

بر اساس این گزارش، در جلسه روز سه‌شنبه (یکم شهریورماه) شورای عالی بورس، اعضای این شورا، راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را تصویب کردند. این بورس با سرمایه ارزی در مناطق آزاد تاسیس می‌شود و تمامی معاملات آن ارزی خواهد بود.

بورس بین‌الملل مناطق آزاد پنجمین بورس کشور است که با هدف تامین مالی ارزی پروژه‌های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده