تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۷۲۸۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
فعال بازار فولاد:

با توافق احیای برجام قیمت‌ها در بازار آهن تکان نمی‌خورد

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه صنف آهن آلات و صنایع پروفیل مشهد معتقد است که فعال شدن بخش ساخت‌وساز در کشور می‌تواند بازار آهن را از وضعیت رکود خارج کند.

به گزارش می‌متالز، محمد طیرانی بهتری در خصوص تاثیر کاهش توافق احتمالی احیای برجام و کاهش نرخ ارز در بازار بر بازار آهن آلات، بیان کرد: دو عامل کاهش نرخ ارز و انتشار اخبار احیای برجام، نتوانست تاثیر خاصی بر بازار آهن آلات داشته باشد. به همین دلیل، قیمت‌ها در این بازار با کاهش قیمتی زیادی مواجه نشده‌اند که مردم بتوانند آن را احساس کنند.

وی تصریح کرد: یک‌سری صحبت‌ها مطرح شده مبنی بر اینکه اگر توافق شود، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد، ولی بعید می‌دانم که نتیجه این توافق، تاثیری بر قیمت‌ها در بازار آهن داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف آهن آلات و صنایع پروفیل مشهد درباره رکودی که در این بازار حاکم شده است، اظهارداشت: فعال نبودن بخش ساخت‌وساز در کشور، یکی از دلایلی است که منجر به ایجاد وضعیت رکودی در بازار آهن آلات شده است.

طیرانی بهتری با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد ما بیشتر بر بخش ساختمان متکی است، تاکید کرد: در صورت بهبود وضع ساخت و ساز، همه بازار‌ها از وضعیت رکود خارج می‌شوند، اما در صورت ادامه یافتن این حالت، رکود در مابقی بخش‌ها نیز باقی خواهد ماند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده