تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۷۲۸۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رکود بازار فلزات

‌می‌متالز - بازار فلزات اساسی سقوط کرده است. مس طولانی‌ترین روند نزولی از بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تجربه می‌کند.

به گزارش می‌متالز، نگرانی در مورد چشم انداز تقاضای فلزات وجود دارد، زیرا بحران انرژی اروپا، سیاست‌های پولی سخت‌تر توسط فدرال رزرو و استراتژی کووید صفر چین به نظر می‌رسد رشد اقتصاد جهانی را تضعیف کند. این تا حدودی با خطرات عرضه جبران می‌شود، زیرا ذخایر بورس کم است و بسیاری از کارخانه‌های ذوب اروپایی در تنگنای برق دچار مشکل شده‌اند.

طبل جنگ طلبانه بانک‌های مرکزی که موجب افزایش ارزش دلار شد، همچنان به فشار بیشتر بر کالا‌ها ادامه خواهد داد. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، بار دیگر بر لزوم افزایش نرخ معیار آمریکا به بالای ۴ درصد تا اوایل سال آینده تاکید کرد و گفت که کاهش در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی نمی‌کند.

نگرانی در مورد تقاضا بیشتر از چالش‌های ادامه دار در سمت عرضه است. شیلی که بیش از یک چهارم مس استخراج شده در جهان را به خود اختصاص می‌دهد، کاهش ۸.۶ درصدی تولید در ماه ژوئیه را نسبت به سال قبل گزارش داد. در چین، قرنطینه دو ماهه شانگ‌های در اوایل سال جاری همچنان در اقتصاد موج می‌زند و کسب و کار‌ها با بهبودی کند و تقاضای متوقف شده دست و پنجه نرم می‌کنند.

مس در بورس فلزات لندن تا ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر با ۱.۵ درصد کاهش به ۷۶۸۲ دلار در هر تن رسید. آلومینیوم ۲.۵ درصد کاهش یافت در حالی که قلع تا ۸.۹ درصد افت کرد.

روی به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا برای فلزی که بیشتر برای گالوانیزه کردن فولاد استفاده می‌شود، تا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده