تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۸۹۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

روند صعودی فلزات اساسی در آخرین روز هفته گذشته

‌می‌متالز - کیوان جعفری طهرانی کارشناس ارشد بازار‌های بین المللی کامودیتی‌ها در برنامه روی گذشته (اول مرداد ماه ۱۴۰۱) سرای سرمایه رادیو اقتصاد با بیان اینکه در روز جمعه قیمت تمامی کامودیتی‌ها غیر از قلع صعودی بودند گفت: این صعود به گونه‌ای بود که مس با ۹۰ دلار افزایش به ۷۳۷۰ دلار رسید. اگر مس حد مقاومت ۷۵۰۰ دلاری را بتواند بشکند روند افزایش قیمت آن ادامه خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: آلومینیوم نیز با ۴۸ دلار رشد قیمت به ۲۴۵۹ دلار رسید درحالی که روی تنها یک دلار افزایش قیمت داشت و ۳۰۴۴ دلار شد. سرب نیز با ۳۳ دلار افزایش به ۲۰۰۳ دلار رسید و نیکل با افزایش ۲۲۵ دلار رشد ۲۱ هزار و ۵۲۵ دلار قیمت خورد. اما قلع ۲۵۰ دلار کاهش قیمت را شاهد بود و ۲۴ هزار و ۶۰۰ دلار شد.

این کارشناس ارشد بازار‌های بین المللی با بیان اینکه قیمت فولاد متاسفانه نزولی است گفت: این کاهش ناشی از شرایطی است که در چین اتفاق افتاده است. نخست وزیر چین به تازگی اعلام کرده وام‌های مسکن و حمایت‌هایی که قرار بود برای ساخت و ساز انجام شود به درستی صورت نگرفته است و، چون بزرگترین مصرف کننده فولاد در هر کشوری صنعت ساختمان است لذا این خبر تاثیر منفی خود را بر قیمت‌ها گذاشت.

وی ضمن اشاره به این نکته که بازار مصرف تعیین کننده قیمت‌ها در بازار فولاد است اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار مصرف فولاد در حال تضعیف است.

جعفری طهرانی اشاره‌ای به قیمت‌های فولاد در بازار داخلی ایران نیز داشت و گفت: آخرین مزایده شمش فولاد در هفته گذشته در ایران ۴۶۱ دلار بسته شد که ۳۰ تا ۴۰ دلار از قیمت‌های قبلی پایین‌تر است، ولی پیش بینی می‌شود در هفته آتی روند قیمت‌ها کمی افزایشی باشد.

وی افزود: روسیه حرکت جدیدی در بازار انجام نداده است و با توجه به سفر روسیه به منطقه همه منتظر هستند.

این کارشناس بازار کامودیتی‌ها درباره دلایل افزایش قیمت فلزات به ویژه مس و نیکل نیز عنوان کرد: چین برنامه‌ای برای افزایش فروش خودرو‌های الکتریکی دارد و این تصمیم مس و نیکل را بالا برده و افزایش این دو فلز بیشتر از سایرین بود.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده