تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۷۲۹۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی استان یزد:

۱۲۰۰ معدن تعطیل به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد

‌می‌متالز - وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی استان یزد در مورد معادن تعطیل گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ معدن تعطیل به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که البته عمدتا در معادن بزرگ تعطیلی نداریم و عمده معادن تعطیل، شن و ماسه و سنگ‌های ساختمانی هستند.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی استان یزد در مورد معادن تعطیل عنوان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ معدن تعطیل به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که البته عمدتا در معادن بزرگ تعطیلی نداریم و عمده معادن تعطیل، شن و ماسه و سنگ‌های ساختمانی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در حوزه اکتشاف و بهره برداری با منابع طبیعی، محیط زیست و انرژی اتمی چالش‌های بسیاری داریم، به نحوی که فقط ۱۷ درصد از استعلام‌های درخواست شده، پاسخ مثبت گرفته اند که عملا کار را بسیار کند کرده، اما رئیس جمهور دستور پیگیری ویژه در این زمینه داده است.

وی در مورد درخواست استان یزد برای اختصاص عواید یک معدن به تامین مالی انتقال آب، گفت: با این موضوع در مناطق مثل یزد و سیستان و بلوچستان کاملا موافق هستیم و پیشنهاد این طرح نیز مطرح شده و اکنون در حال انجام کار‌های محاسباتی این موضوع هستیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده