تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۷۳۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاسخ به گزارش روزنامه جهان صنعت با عنوان «دو روی سکه احیای واحد‌های راکد»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه جهان صنعت با عنوان «دو روی سکه احیای واحد‌های راکد»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

در سنایوری اول بیان شده است که "بهتر است به‌جای هزینه و اختصاص تسهیلات به واحد‌هایی که تعطیل شده‌اند، این کمک‌ها به بنگاه‌هایی صورت پذیرد که در فرآیند تولید قرار داشته و به افزایش ظرفیت تولید، پایداری، رشد و جذب نیروی انسانی آن‌ها یاری کند".

در همین ارتباط و همان گونه که در پاسخ‌های گذشته این سازمان بیان شده، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای دولت سیزدهم، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای پروژه فعال سازی ظرفیت‌های تولید در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را در سال ۱۴۰۱ به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واگذار نموده است، که در فاز اول اجرای آن و در یک افق چهار ساله، برنامه افزایش ظرفیت تولید ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت در دستور کار قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از توان کلینیک‌های کسب و کار و مشاوران متخصص نسبت به ارائه راهکار‌ها و حمایت از افزایش تولید اقدام لازم صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که متأسفانه تعدادی از واحد‌های تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارند که به دلایل مختلف در سنوات گذشته تعطیل شده و امکان راه اندازی مجدد آن‌ها وجود ندارد، یا در صورت اراده بر بازفعالی آن‌ها، توجیه اقتصادی لازم وجود ندارد؛ اما هرچند تعداد این دسته از واحد‌ها کم و محدود است، در این خصوص نیز با کمک مشاوران بخش خصوصی، مشاوره لازم به صاحبان واحد‌های مذکور برای تغییر نوع تولید و ... ارائه می‌شود.

با عنایت به مشکلات اقتصادی موجود در کشور که عمدتاً ناشی از تحریم‌های ظالمانه می‌باشد، تعدادی از واحد‌ها همزمان با احیاء واحد‌های دیگر، از چرخه تولید خارج می‌شوند که در این ارتباط اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه، حداقل باعث شده است که روند توقف تولید و تعطیلی واحد‌های صنعتی، روند کاهشی به خود بگیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده