تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۳۱۲۳
سرویس خبر : صنایع کوچک

۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور اختصاص یافت

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان در دور اول سفر‌های رئیس‌جمهور برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در نظر گرفته‌شده است که اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: اشتغال برای دولت سیزدهم مهم است و اگر بخواهیم اشتغال را در کشور و در استان لرستان ایجاد کرده و رفاه مردم را فراهم کنیم باید به مسئله تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: نباید شاهد بیکاری در استان‌هایی مانند لرستان که دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی است باشیم؛ بیکاری باعث می‌شود صنایع از حرکت بازبایستد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: به برکت جمهوری اسلامی شاهد رشد و پیشرفت در منطقه هستیم و همه باید تلاش کنیم تا ظرفیت و شرایط برای تولید فراهم شود و رونق اقتصادی خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: عمده تمرکز و توجه رئیس‌جمهور در سفر‌های استانی به صنایع راکد و تعطیل است و در این راستا ورود پیدا می‌کنند، زیرا هدف دولت تولید و اشتغال است.

رسولیان گفت: خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های لازم را در استان‌های محروم به‌ویژه استان‌های با ظرفیت صنعتی که شرایط مناسبی برای اشتغال ندارند فراهم کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بیش از هشت هزار میلیارد تومان امسال برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنیم.

رسولیان با بیان اینکه یک‌هزارم و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهور برای تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی هزینه شده است، اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز در دور اول سفر‌های رئیس‌جمهور برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی کشور در نظر گرفته‌شده که اجرایی می‌شود.

وی افزود: گروه‌های مختلفی از کارشناسان و مدیران توانمند باهدف تحقق عدالت صنعتی در استان‌های کشور از همین هفته به استان‌های مختلفی اعزام‌شده و ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: عنوان کرد: چهار منطقه متفاوت بر اساس شهرستان‌ها در کشور ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم کمک‌های مؤثرتر و بهتری به این مناطق داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۸۴۷ شهرک صنعتی فعال در حال حاضر در کشور وجود دارد که بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده