تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۷۳۵۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آینده همکاری مشترک با خودروسازان روسی در گرو استفاده از دانش روز دنیا و انتقال تکنولوژی است

‌می‌متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: برنامه تولید پلتفرم مشترک توسط خودروسازان ایرانی و روسی در صورتی که با استفاده از دانش فنی روز و انتقال تکنولوژی به کشور همراه باشد، آینده روشنی برای این همکاری می‌توان متصور بود.

به گزارش می‌متالز، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: برنامه تولید پلتفرم مشترک توسط خودروسازان ایرانی و روسی در صورتی که با استفاده از دانش فنی روز و انتقال تکنولوژی به کشور همراه باشد، آینده روشنی برای این همکاری می‌توان متصور بود.

عباس آرگون در خصوص ارزیابی‌ها از تولید پلتفرم مشترک میان ایران و روسیه اظهار داشت: در مقوله همکاری‌های مشترک با خودروسازان جهانی، استفاده خودروسازان داخلی از دانش روز دنیا حائز اهمیت بسیار است. به موجب استفاده از تکنولوژی‌های نو و دانش فنی روز و انتقال آن به کشور مدیریت قیمت تمام شده و تولید با قیمت مناسب، ارتقای کیفیت و رضایت‌مندی مشتریان قابل دستیابی خواهد بود.

وی افزود: دستیابی به کیفیت خوب و قیمت مناسب که منتج به رضایت مصرف‌کننده شود و از سوی دیگر همکاری دولت با خودروسازان مبنی بر فروش خودرو با قیمت واقعی و پرهیز از اعمال قیمت‌گذاری دستوری، چشم‌انداز روشنی در رابطه با همکاری مشترک با خودروسازان روسی و حتی سایر کشور‌ها متناسب با دانش روز دنیا با توجه به رشد نمایی در حوزه فناوری در دنیا پیش‌بینی می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: افزایش تعاملات با خودروسازان جهانی و بومی‌سازی دانش و فناوری روز دنیا در کشور به همراه استفاده از بازار‌های صادراتی که در اختیار داریم، ماحصل آن تولیدات ارزش آفرین با نگاهی فراتر از بازار داخل خواهد بود که به ارتقای صنعت خودروی کشور می‌انجامد. بدین ترتیب دستیابی به بازار‌های بین‌المللی روسیه، چین و سایر کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های اروپایی تسهیل خواهد شد. در صورتی که با اکتفای صرف به واردات، انتقال دانش فنی اتفاق نمی‌افتد.

آرگون در خصوص همکاری خودروسازان داخلی در گذشته با برخی از خودروسازان خارجی از جمله رنو فرانسه بیان کرد: این دسته از شرکای تجاری ایران بدعهدی کردند و پس از تحریم‌ها همکاری خود با ایران را خاتمه دادند.

وی ادامه داد: سرمایه‌های خارجی می‌بایست در حوزه‌های متعدد ورود کنند تا به عنوان عاملی بازدارنده، امنیت همکاری‌های مشترک تضمین شود و از سوی دیگر اگر بتوانیم از محصولات ساخته شده برای صادرات استفاده کنیم، بسیار خوب است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در پایان در خصوص پیش‌بینی‌ها از آینده بازار ایران و روسیه خاطرنشان کرد: بازار آینده همکاری مشترک با روسیه وابسته به تیراژ تولید، کیفیت و قیمت است به طوری که ایجاد بازار متناسب با این کالا‌ها مقدور شود. افزایش تعاملات و استفاده از ظرفیت سایر کشور‌ها در تولیدات مشترک مشروط بر اینکه متناسب با دانش و فناوری روز باشد، در تصاحب بازار‌های صادراتی بسیار موثر خواهد بود.

منبع: خبر خودرو

عناوین برگزیده