تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۴۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

میانگین قیمت محصولات بورس کالا در ۶ ماه اول سال

‌می‌متالز - چهار کالای پلی وینیل کلراید پتروشیمی اروند، تختال C شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب و فولاد خوزستان، کنسانتره سنگ آهن و آهن اسفنجی معامله شده در بورس کالای ایران بررسی شدند.

به گزارش می‌متالز، قیمت پلی وینیل کلراید پتروشیمی اروند در بورس کالای ایران از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به امروز با افت همراه بوده است به طوری که قیمت هر تن پی وی سی تولیدی این شرکت در ابتدای سال ۱۴۰۱ در بورس کالای ایران به ازای هر تن ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت.

اما پس از گذشت شش ماه از سال و در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ قیمت کالای این پتروشیمی به عدد ۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.


در خصوص قیمت تختال C شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب و فولاد خوزستان نیز با افت قیمتی مواجه شده‌اند به طوری که محصول این دو شرکت به طور میانگین در ابتدای سال روی عدد ۱۸ میلیون تومان به ازای هر تن در بورس کالای ایران داد و ستد شده‌اند که این رقم برای شهریور ماه ۱۴۰۱ به رقم ۱۱ میلیون ۶۹۰ هزار تومانی رسیده است تا افت ۷ درصدی را به خود بگیرند. اما دیگر کالایی که در بورس کالای ایران از ابتدای سال تا به امروز مورد داد و ستد قرار گرفته بوده است. کنسانتره سنگ آهن است که از میانگین قیمتی ۳ میلیون تومانی به عدد ۲ میلیون تومان به ازای هر تن افت کرده است. شرکت‌هایی که این محصول را در بورس کالا عرضه کردند، شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، چادر ملو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به همراه شرکت‌های نورد و فولاد صنعتی و ساختمانی یزد و کیمیا معادن سپاهان بودند؛ و آخرین کالایی که در بازار بورس کالایی مورد بررسی قرار داده‌ایم آهن اسفنجی تولیدات شرکت‌های ارفع؛ غدیر ذوب آهن اصفهان و کچاد و فولاد شادگان بوده است که باز هم همچون دیگر کالا‌های مورد بررسی با افت همراه شده است و از تنی ۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومانی ابتدای سال به تنی ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این محصولات در تالار صنعتی و تالار حراج باز بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفتند و قیمت‌ها به صورت میانگین در این گزارش عرضه شده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده