تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۵۰۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اولین اقدام خودروسازان ایرانی برای تولید محصول مشترک در روسیه

‌می‌متالز - نایب رییس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: خودروسازان ایران به‌دنبال تولید مشترک در روسیه هستند و آمادگی برای سرمایه‌گذاری اعلام و چند ساختمان و دفتر کاری خریداری کردند.

به گزارش می‌متالز، کامبیز میرکریمی اعلام کرد: خودروسازان ایران به‌دنبال تولید مشترک در روسیه هستند و آمادگی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در روسیه اعلام و چند ساختمان و دفتر کاری در روسیه خریداری کردند. هدف این است که در گام نخست، خودرو‌ها تجاری به روسیه صادر و در گام‌های بعدی تولید مشترک انجام شود و بتوان تنوع بیشتری در اقلام کالایی داشت.

با توجه به افزایش تمایل روس‌ها به بازار ایران، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری رکورد صادرات ایران به این کشور ثبت شود و به راحتی از مرز ۶۰۰ میلیون دلار عبور کند. ۶۰ درصد کالا‌های صادراتی ایران به روسیه محصولات غذایی و کشاورزی است و از روسیه نیز چوب و انواع آهن‌آلات وارد می‌شود.

هیئت‌های جدید روسی تلاش دارند گزینه‌های جدید دیگری را به تجارت با ایران اضافه کنند. استارتاپ‌ها، مهندسان مشاور، مشاوران مالی و مشاوران فنی و خودرو حوزه‌های جدیدی است که بناست به تجارت ایران و روسیه اضافه شود.

در گذشته ایران به روسیه خودرو سواری صادر کرد و از آن سمت یعنی بلاروس کامیون‌ها سنگین وارد می‌کرد، همانگونه که گفته شد پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که باب جدید تجارت در حوزه مبادلات قطعات، آهن‌آلات و لوازم یدکی باشد. پیش‌بینی می‌شود تجارت ایران به روسیه از حوزه محصولات کشاورزی به مواد صنعتی انتقال پیدا کند. زیرا در خواست‌ها در این حوزه‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و انتظار می‌رود که صادرات محصولات صنعتی بیشتر از گذشته شود.

زیرساخت‌های توسعه تجارت به روسیه توسعه پیدا کرده است، راه‌گذر شمال و جنوب فعال شده و این مسیر برای توسعه صادرات ویژه است و می‌توان امیدوار بود که در مقصد با سرعت کالا‌ها ترخیص شوند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده