تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۷۵۵۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول پاسخ داد:

دلیل آغاز نشدن احیا و بازسازی عرصه‌های طبیعی تخریب شده توسط معادن در استان مرکزی

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: هنوز لیست معادنی که کار برداشت آن‌ها به صورت کامل متوقف شده به ما اعلام نشده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحسین محمدی در خصوص احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی در استان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در استان صورت گیرد، احیا و بازسازی عرصه‌های طبیعی تخریب شده توسط معادن است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی، استانی معدنی است و باید به این زمینه ورود کند، افزود: در این راستا با سازمان ثبت استان مکاتبه شده است که لیست معادنی که روند برداشت شان به اتمام رسیده است به منابع طبیعی معرفی کند.

محمدی تصریح کرد: تاکنون نام هیچ معدنی به منابع طبیعی اعلام نشده و تا زمانی که کار برداشت متوقف نشده باشد، نمی‌توان به احیای و بازسازی عرصه‌های تخریب شده ورود کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن فی الذاته تخریب کننده است، گفت: شدت تخریب‌ها متفاوت است، معادن مس و فلزات شدت تخریب بالایی دارند، اما معادن سنگ تخریب کمتری ایجاد می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: به صورت میانگین هزینه‌های جبران تخریب‌های وارده به عرصه‌های طبیعی توسط معادن فلزی، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است و برای معادن با شدت تخریب کمتر، رقمی بین یک تا دو میلیارد تومان کفایت می‌کند، اما مساله اینجاست که هنوز لیست معادنی که کار برداشت آن‌ها به صورت کامل متوقف شده اعلام نشده است و در نتیجه کار احیا و بازسازی عرصه‌های طبیعی اسیب دیده از این محل نیز در استان فعلا آغاز نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده