تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۵۶۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازیابی اندک تقاضای نیکل خالص در بازار‌های فیزیکی چین

‌می‌متالز - در جانب تقاضا، اساسا قیمت فولاد زنگ‌نزن در بازار فیزیکی در شهر‌های ووشی و فوشان چین طی روز‌های پایانی آگوست ثابت بود و معاملات کمی در این بازار انجام شد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در بازار فیزیکی چین طی یک دوره کوتاه‌مدت با مقداری کاهش در محدوده مورد نظر باقی بماند.

به گزارش می‌متالز، در جانب عرضه، پریمیوم نیکل خالص در بازار فیزیکی چین روند متفاوتی را طی می‌کند. در پایان ماه آگوست، پریمیوم نیکل شرکت جینچوان به علت افزایش تقاضا در صنایع پایین‌دستی روند افزایشی به خود گرفت و تثبیت شد، اما پریمیوم نیکل شرکت نورنیکل به دلیل تقاضای ضعیف بازار چین روند نزولی خود را ادامه داد. در رابطه با قیمت‌های چدن نیکل «Nickel Pig Iron» هم باید اعلام کرد که وضعیت مازاد عرضه همچنان به دلیل موجودی بالای این محصول و وجود چدن نیکل اندونزی فراوان در بازار همچنان ادامه دارد. در سمت تقاضا، اساسا قیمت فولاد زنگ‌نزن در بازار فیزیکی در شهر‌های ووشی و فوشان چین طی روز‌های پایانی آگوست ثابت بود و معاملات کمی در این بازار انجام شد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در بازار فیزیکی طی یک دوره کوتاه‌مدت با مقداری کاهش در محدوده مورد نظر باقی بماند. در رابطه با آلیاژ‌ها نیز اگرچه قیمت نیکل بورس آتی شانگ‌های هنوز در سطح بالایی است، اما تقاضا برای ورق نیکل شرکت جین‌چوان برای بخش سوپرآلیاژ‌های صنایع نظامی همچنان کاهش نیافته است. با این حال، تقاضا برای نیکل شرکت نورنیکل به منظور استفاده در آلیاژ‌های صنایع غیر نظامی به شدت تحت تاثیر قیمت‌های بالای نیکل قرار گرفت و برای مدتی روند کاهشی داشت. به طور خلاصه، اگرچه تقاضای صنایع پایین‌دستی برای نیکل خالص اخیرا اندکی افزایش یافته است، اما قیمت نیکل ممکن است همچنان تا حدودی روند کاهشی خود را حفظ کند.


نیکل خالص:


در بازار فیزیکی، پریمیوم نیکل شرکت جین‌چوان نسبت به قرارداد بورس آتی شانگ‌های با موعد تحویل اکتبر سال ۲۰۲۲ در ۳۱ ماه آگوست، با میانگین هشت هزار یوان در هر تن و پریمیومی بین ۷,۵۰۰ تا ۸، ۵۰۰ یوان در هر تن داشت که نسبت به روز گذشته، ۲,۷۵۰ یوان در هر تن افزایش پیدا کرد. پریمیوم نیکل شرکت نورنیکل نسبت به قرارداد بورس آتی شانگ‌های با موعد تحویل سپتامبر سال ۲۰۲۲، بین ۲,۱۰۰ تا ۲,۵۰۰ یوان در هر تن و میانگین پریمیوم ۲,۳۰۰ یوان در هر تن بود که تنها در یک روز، ۳۵۰ یوان در هر تن کاهش یافت. پریمیوم نیکل شرکت نورنیکل همچنان در برابر قرارداد بورس آتی شانگ‌های با موعد تحویل سپتامبر سال ۲۰۲۲ به دلیل تقاضای ضعیف آن قیمت‌گذاری می‌شود و معامله‌گران هنوز اکثر سرمایه‌های خود را در قرارداد بورس آتی شانگ‌های با موعد تحویل سپتامبر سال ۲۰۲۲ به منظور پوشش ریسک‌های مالی خود استفاده می‌کنند. معاملات بازار فیزیکی دوباره با افزایش قیمت نیکل کاهش داشت. در رابطه با بریکت نیکل نیز قیمت‌ها بین ۱۷۴ هزار تا ۱۷۵ هزار یوان در هر تن نوسان داشت که ۷,۱۵۰ یوان در هر تن به صورت روزانه افزایش را نشان می‌دهد. راندمان هزینه بریکت همچنان از محصولات میانی کمتر است. به علاوه بخش تولیدات آلیاژی عمدتا از ورق نیکل به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کند که این موضوع باعث ایجاد محدودیت در عرضه معاملات بریکت با آمار فروش تقریبا نزدیک به صفر می‌شود.


چدن نیکل:


تا پایان آگوست، میانگین قیمت چدن نیکل با عیار بالا موسسه «SMM» عدد ۱,۲۵۷ یوان در هر تن (تحویل درب کارخانه با احتساب مالیات) را نشان داد که نسبت به روز گذشته ثابت بود. تقریبا هیچ معامله‌ای در این روز صورت نپذیرفت. در سمت عرضه نیز روند پیگیری بازار چدن نیکل هنوز نامشخص است. برای جلوگیری از زیان بیشتر ناشی از کاهش مداوم قیمت‌ها، تجار تمایل کمتری به تولید برای انبار نشان دادند. به همین دلیل بازار به عنوان یک منبع تامین و ذخیره کالا تاثیرپذیری کمتری پیدا کرد. در رابطه با قیمت‌های چدن نیکل هم باید بیان کرد که وضعیت مازاد عرضه همچنان به دلیل انبار کردن این محصول و وجود چدن نیکل اندونزی فراوان در بازار همچنان ادامه دارد. در سمت تقاضای نهایی نیز به دلیل عدم تطابق موجودی انبار، بازار به طور موقت با کمبود فولاد زنگ‌نزن مواجه است، اما هیچ نشانه‌ای از بهبود قابل توجه در تقاضای فولاد زنگ‌نزن دیده نمی‌شود و همچنان تقاضا برای چدن نیکل کاهشی است. انتظار می‌رود که با ادامه این روند قیمت چدن نیکل افزایش پیدا نکند. به علاوه پیش‌بینی می‌شود که قیمت چدن نیکل در کوتاه‌مدت نیز به روند کاهشی خود ادامه دهد.


فولاد زنگ‌نزن:


تا پایان آگوست، قیمت فولاد زنگ‌نزن در بازار فیزیکی در شهر‌های ووشی و فوشان چین اساسا ثابت بود و قیمت ورق گرم گرید ۳۰۴ مقداری کاهش یافت. طبق تحقیقات موسسه «SMM»، قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت «Tsingshan» مانند قیمت‌های قبلی باقی ماند و قیمت‌ها بازار در کل ثابت بود. در عین حال، ذخیره ورق کویل گرم به شدت در انبار‌ها کم بود و معامله‌ای در بازار صورت نپذیرفت. از سوی دیگر، موجودی انبار بازرگانان در مقایسه با اوایل ماه آگوست با در نظر گرفتن کاهش چشمگیر موجودی انبار‌ها و ثبات قیمت‌ها، با سرعث بیشتری کاهش یافت. در رابطه با هزینه‌ها نیز قیمت چدن نیکل با عیار بالا تثبیت شد و احتمالا در میان بن‌بست بین عرضه و تقاضا، اندکی کاهش می‌یابد. قیمت فروکروم به صورت جزئی کاهش یافت و معاملات خرده‌فروشی کمی در همین راستا در بازار انجام شد. اکثر واحد‌های تولید فروکروم به دلیل نوسانات قیمتی و زیان‌های مرتبط با آن فعالیت خود را متوقف کردند و احتمالا قیمت‌ها با توجه به شرایط بازار در کوتاه‌مدت محدود شده و کاهش می‌یابد. قیمت کویل نورد سرد با گرید ۳۰۴ بین ۱۵,۸۰۰ یوان در هر تن تا ۱۶,۳۰۰ یوان در هر تن و قیمت کویل نورد گرم با گرید ۳۰۴ بین ۱۵,۴۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ یوان در هر تن در نوسان بوده است. قیمت فولاد ۳۱۶L/۲B در معاملات صبحگاهی رقمی بین ۲۶ هزار یوان در هر تن تا ۲۷,۲۰۰ یوان در هر تن، قیمت فولاد ۲۰۱/۲B مابین ۹,۲۵۰ یوان در هر تن تا ۹,۴۵۰ یوان در هر تن و قیمت فولاد ۴۳۰/۲B مابین ۷,۹۰۰ یوان در هر تن تا ۸,۳۰۰ یوان در هر تن گزارش شد. در روز‌های نخست ماه سپتامبر، پریمیوم در بازار فیزیکی در شهر ووشی عددی بین ۵۲۰ یوان تا یک هزار و ۲۰ یوان در هر تن بود.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده