تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۷۶۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صمت البرز:

سرعت و کیفیت تولید و صادرات با اتخاذ مهارت محوری بخش خصوصی محقق می‌شود

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر مهارت محوری بودن بخش خصوصی اظهار داشت: مهارت محور و مهندسی بودن بخش خصوصی با توجه به سرعت بالا و کیفیت مطلوب و رقابت قابل قبول در تولید و صادرات، حائز اهمیت است.

به گزارش می‌متالز، رضا رضایی در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان صمت استان البرز در راستای انعقاد تفاهم نامه دوطرفه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در راستای شروع فعالیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در قالب تفاهم نامه منعقد شده، قسمتی از امور دولتی به بخش خصوصی واگذار شد که مواردی از آن‌ها در تفاهم‌نامه ذکر شده است و با توجه به بند‌های آن مقرر شده واگذاری‌ها به مرور انجام شود.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن تجارت استان البرز افزود: در راستای این تفاهم نامه واگذاری امور مرتبط با تدوین برنامه‌های مطالعات صنعتی استان به صورت همکاری مشترک سازمان و خانه در استان صورت خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به اهداف بخش خصوصی در خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز گفت: بدنه دولت سنگین است و یک سری از موانع و مشکلات بخش خصوصی تعدد مراکزی است که تصمیمات مهم را اتخاذ می‌کند لذا هرچه این مسیر برای فعالان بخش خصوصی هموار باشد، تاثیر مثبتی در افزایش بهره وری و رقابت بخش‌های خصوصی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: خانه صنعت و معدن تاکنون در استان‌های مختلف راه اندازی شده و مسئولیت‌هایی از وزارت صمت قبول کرده اند و به خوبی پیش می‌روند. در استان البرز نیز که تا کنون این اتفاق مهم، شکل نگرفته بود، بعد از تعیین هیات مدیره و تیم اجرایی، کار زیرساخت برای قبول مسئولیت آماده شد.

رضایی با تاکید بر مهارت محوری بودن بخش خصوصی اظهار داشت: مهارت محور و مهندسی بودن بخش خصوصی با توجه به سرعت بالا و کیفیت مطلوب و رقابت قابل قبول در صادرات دارای اهمیت است لذا با توجه به تفاهم نامه امضا شده امید می‌رود بخش مهمی از ارتباطات بخش خصوصی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با زیرساخت ایجاد شده به خوبی این مسوولیت مهم را دنبال شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

عناوین برگزیده