تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۷۶۲۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

وزیر صمت از بزرگترین کارخانه فولاد مازندران در ساری بازدید کرد

‌می‌متالز - سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر جمعه از شرکت فولاد البرز ایرانیان به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد مازندران در ساری بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، فاطمی امین با حضور در این واحد صنعتی بزرگ در ساری از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات اداری و مالی آن قرار گرفت.

این کارخانه فولاد دارای ۴۵۰ نیروی انسانی است و سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد، فولاد، تیرآهن تولید می‌کند.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت صیح امروز (جمعه) به منظور بازدید از تعدادی از واحد‌های صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.

وی پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال مسوولان محلی قرار گرفت.

وزیر صمت پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم (ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

فاطمی امین همچنین با حضور در شرکت فرآورده‌های لبنی کاله در آمل، شرکت آب بند در بابل، نساجی مازندران در قائمشهر، صنایع چوب و کاغذ و فولاد ایرانیان در ساری از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

بازدید از فاز ۲ شهرک صنعتی ساری و نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحد‌های صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحد‌های صنعتی با استقرار چهار درصد واحد‌های صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازندران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده