تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۹
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۷۶۲۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تحول اقتصادی در مازندران با بهره‌گیری درست از ظرفیت معادن

‌می‌متالز - وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده بهینه از ظرفیت معادن با حفظ مسائل زیست محیطی در مازندران در دستور کار است و در صورت رفع موانع اداری این ظرفیت‌ها می‌توانند منشا تحولات اقتصادی کلان در این استان باشد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی مازندران ممتاز است که باید با حمایت همه‌جانبه از بنگاه‌های اقتصادی این منابع استان بیش از پیش شکوفا شود.

وی خاطر نشان کرد: مازندران با توجه به جایگاه ویژه اقتصادی و منطقه ای، کریدور مطمئن ایران برای برقراری ارتباط با کشور‌های منطقه است و این استان می‌تواند با تکیه بر استعداد‌های منطقه‌ای و حمایت‌های ملی از ظرفیت صادراتی مطلوبی برخوردار باشد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده بهینه از ظرفیت معادن با حفظ مسائل زیست محیطی در مازندران در دستور کار است و در صورت رفع موانع اداری این ظرفیت‌ها می‌توانند منشا تحولات اقتصادی کلان در این استان باشد.

فاطمی امین تصریح کرد: حذف کاغذبازی‌های اداری و حمایت بی حد و حصر از بنگاه‌های اقتصادی را وظیفه خود می‌دانیم و دولت سیزدهم به معنای واقعی در خدمت مردم است.

وی با بیان این که، هیات دولت نگاه ویژه‌ای به استان مازندران دارد، اضافه کرد: طبق بررسی‌ها مازندران در سفر‌های استانی رئیس جمهور در میان دیگر استان‌های کشور بیشترین اعتبارات را دریافت کرده است.

استاندار مازندران نیز گفت: محوری‌ترین محصولات کشاورزی و راهبردی کشور توسط کشاورزان و فعالان اقتصادی استان مازندران تولید می‌شود.

سید محمود حسینی پور نیز افزود: ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی مازندران با وجود کمبود اراضی صنعتی ممتاز و غیر قابل انکار بوده و اگرچه این استان از صنایع مادر محروم شده، اما صنعتگران خواستار سرمایه‌گذاری در این دیار هستند.

وی با بیان این که، احیای واحد‌های صنعتی راکد و بازپس گیری اراضی صنایع غیرفعال در یکسال گذشته باجدیت در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: حمایت از مراکز دانش بنیان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت در استان است.

حسینی پور با بیان این که در حوزه برق در شهرک و نواحی صنعتی استان با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: از وزیر صمت می‌خواهیم که با پیگیری‌های اصولی با وزارت نیرو برای رفع این چالش اقدام کند.

استاندار مازندران تامین منابع مالی سرمایه در گردش و ثابت را جزو اولویت‌های اساسی واحد‌های صنعتی استان برشمرد و بیان کرد: راه‌اندازی شهرک‌های صنفی در بخش‌های مختلف خدماتی از سوی وزارت صمت در دستور کار باشد.

منبع: بلاغ مازندران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده